W ostatnim czasie zadaliśmy sobie pytanie: jak działania e-mail marketingowe wpływają na pozycję danej strony internetowej w przeglądarce? Kolokwialnie mówiąc czy wysyłanie newsletterów i mailingów reklamowych podniesie pozycję danego serwisu w wyszukiwarce Google?
Krótko mówiąc: tak, ma wpływ. Jednak ze względu na sam żmudny i skomplikowany proces pozycjonowania witryn internetowych wpływ mailingu jest bardzo pośredni. Uzależniony jest on także od cykliczności prowadzonych działań. To co jest jasne i oczywiste to fakt, że bezpośrednia wysyłka (proces wysyłania) nie wpłynie w żaden sposób na SEO. Nie ma znaczenia, czy wyślemy 100 czy 1 000 0000 e-maili. Nie zmienimy w ten sposób naszej pozycji w wyszukiwarce.
Każdy marketer próbujący na własną rękę swoich sił w pozycjonowaniu lub współpracujący z specjalistyczną agencją SEO wie, że podstawą wszelkich działań pozycjonujących jest wartość serwisu. Rozumiemy ją jako wysoką jakość treści znajdujących się w serwisie (zgodnie z hasłem Content is King). Ważne są także liczba, a wręcz jakość linków kierujących na pozycjonowaną stronę.
O wiele ważniejsze jest zatem to co dzieje się w samym e-mailingu, tzn. jego zawartość i w jaki sposób powiązany jest on ze stroną docelową oraz serwisami stanowiącymi zaplecze strony głównej. Poniżej kilka uwag, które warto wziąć pod uwagę przygotowując kampanię e-mail marketingową zorientowaną także na SEO.
Jak widać z powyższych wskazówek przemyślane działania e-mail marketingowe nie tylko wpływają na sprzedaż. Systematycznie prowadzone, mają również pozytywny wpływ na pozycję reklamowanej witryny w wyszukiwarce.
które moga Cię zainteresować
Działania polegające na pozycjonowaniu stron internetowych wdrażają już nawet mniejsze firmy. W content wdrażane są słowa kluczowe, budowana jest baza linków i meta tagi. Z mocy SEO zdają sobie sprawę już wszyscy. Nie każdy jednak wie, jak dużą siłę ...
Najczęstszą i najszybszą odpowiedzią podczas spotkań z marketerami są: OR, CTR oraz w co klikają odbiorcy. Natomiast ta wiedza to dopiero wierzchołek góry lodowej, bo potencjał, jaki można wyciągnąć z e-maila jest dużo większy. Przykład? Pan Jan odbi...
Komunikacja online, to jeden z najbardziej przydatnych aspektów dla prawie wszystkich aktywnych internautów, przy wyborze produktów i usług – takie dane prezentuje w najnowszym badaniu IAB Polska. Na koniec 2012 roku Związek Pracodawców Branży Intern...
Przeczytaj, co mówią o nas inni