BLOG

Komunikacja online w e-commerce

Komunikacja online w e-commerce

Komunikacja online, to jeden z najbardziej przydatnych aspektów dla prawie wszystkich aktywnych internautów, przy wyborze produktów i usług – takie dane prezentuje w najnowszym badaniu IAB Polska.

Na koniec 2012 roku Związek Pracodawców Branży Internetowej IAB Polska zrealizował wśród aktywnych internautów badanie skupiające się na e-handlu z perspektywy kanałów komunikacji cyfrowej.

Badanie wykazało, że 97% ankietowanych użytkowników sieci dokonało chociaż raz zakupu przez Internet, a 95% rozważa taki zakup w przyszłości.

 komunikacja1

 

Co więcej 90% polskich internautów przy wyborze swoich produktów i usług bierze pod uwagę, a wręcz zaznacza, że przydatna jest ich reklama. 45% ankietowanych deklaruje, że świadomie klika w reklamy online, a 85% wskazuje różne typy reklam internetowych.

 Media paid

Przeprowadzone badania pokazały również wyższość mediów online nad mediami offline. Tutaj polscy internauci w 85% odpowiedzieli na temat wykorzystania przez nich mediów online. Najpopularniejsza jest reklama graficzna, e-mail oraz portale społecznościowe – co pokazuje w jakim kierunku powinni zmierzać reklamodawcy. Media offline natomiast wskazało 65% badanych – tutaj wciąż najpopularniejsza jest telewizja.

 komunikacja3

W badanach zostało sprawdzone również, co zachęca internautów do kliknięcia w reklamy. Okazało się, że największe zainteresowanie przyciągają oferowane promocje. Mniejszym zainteresowaniem cieszą się reklamy pasujące do zainteresowań internautów, a graficzna oprawa reklam ulokowała się na trzeciej pozycji.

 komunikacja4

Zachęcamy do przeczytania całości raportu, dostępny tutaj

Pozostałe wpisy

które moga Cię zainteresować

SXO w praktyce: Jak połączyć optymalizację pod użytkownika i wyszukiwarki, aby zwiększyć konwersje?

Działania polegające na pozycjonowaniu stron internetowych wdrażają już nawet mniejsze firmy. W content wdrażane są słowa kluczowe, budowana jest baza linków i meta tagi. Z mocy SEO zdają sobie sprawę już wszyscy. Nie każdy jednak wie, jak dużą siłę ...

Jakie dane mogę wyciągnąć z e-maila?

Najczęstszą i najszybszą odpowiedzią podczas spotkań z marketerami są: OR, CTR oraz w co klikają odbiorcy. Natomiast ta wiedza to dopiero wierzchołek góry lodowej, bo potencjał, jaki można wyciągnąć z e-maila jest dużo większy. Przykład? Pan Jan odbi...

Wpływ e-mail marketingu na SEO

W ostatnim czasie zadaliśmy sobie pytanie: jak działania e-mail marketingowe wpływają na pozycję danej strony internetowej w przeglądarce? Kolokwialnie mówiąc czy wysyłanie newsletterów i mailingów reklamowych podniesie pozycję danego serwisu w wyszu...

Opinie naszych klientów

Przeczytaj, co mówią o nas inni

BLOG
fb
ln
yt