Dla Online Marketing Polska, przeprowadziliśmy analizę kampanii reklamowych ostatnich miesięcy, aby wybrać naszym zdaniem najciekawszą piątkę. Kampanie branży finansowej, firmy deweloperskiej, jednego ze znanych przewoźników, popularnej marki odzieży dziecięcej i producenta francuskich kosmetyków wyróżniające się wysoką konwersją, doborem grupy docelowej i szybkim zwrotem z inwestycji to najciekawsze kampanie mailingowe ostatnich miesięcy.
Założone cele, tematyka, grupy docelowe były różne, dlatego postanowiliśmy zestawienie 5 najciekawszych kampanii podzielić na kategorie, wśród których wyróżniliśmy te, naszym zdaniem, najciekawsze pod względem założonych celów.
Najlepsza konwersja w kampanii leadowej – PolskiBus.com
Głównym założeniem kampanii „Szybko, tanio, komfortowo podróżuj z PolskiBus.com” było dotarcie do osób zainteresowanych podróżami, w przedziale wiekowym 20-40 lat, mieszkających w miastach, gdzie znajdują się przystanki przewoźnika. Celem kampanii było pozyskanie leadów kontaktowych klientów zainteresowanych ofertą PolskiBus.com. Przy tak założonych celach z baz mailingowych wyselekcjonowano grupę 1 000 000 adresów e-mail, do których została wysłana kampania mailingowa. Aż 51 428 osób otwarła e-mail z ofertą, z czego 12 006 kliknęło w kreację i tym samym uzyskano bardzo dobry wskaźnik CTR (Click Through Rate) na poziomie przekraczającym 23%. Imponującym wynikiem, który przekroczył wszelkie oczekiwania była liczba wygenerowanych leadów – 5 407 kontaktów i tym samym osiągnięcie współczynnika LR (Lead Rate) na poziomie aż 45%.
Największa konwersja w kampanii retargetingowej – Profi Credit
Wyróżnienie w kategorii najlepszej kampanii retargetingowej przypada firmie Profi Credit, która jest jedną z największych firm pożyczkowych w Polsce. Kampania dotycząca pożyczki bez zbędnych formalności do 25 000 zł przyniosła wymierne korzyści w postaci generowania nowych leadów kontaktowych dla call center klienta przy wykorzystaniu e-mail retargetingu. Grupą docelową kampanii były osoby, które odwiedziły landing page klienta, ale nie wypełniły formularza kontaktowego. Co ważne – odwiedzający nie pozostawił swojego adresu e-mail. Wyselekcjonowano grupę docelową 10 090, do której w ciągu dwóch tygodni trwania kampanii wysłano e-maila przypominającego ofertę. Wiadomość otwarło blisko 2 800 osób, co dało bardzo dobry wyniki OR (open rate) na poziomie 27,45%, z czego prawie połowa kliknęła w ofertę (CTR- 12,19%) przechodząc tym samym na landing page z możliwością pozostawienia danych. Akcja ta pozwoliła wygenerować 138 leadów kontaktowych, uzyskując tym samym LR w wysokości 11,2%.
Bardzo dobry dobór grupy docelowej – Green House Development
Celem firmy deweloperskiej było dotarcie do osób mających zamiar kupić mieszkanie w Warszawie, poprzez dobór najbardziej zainteresowanych i zachęcenie do interakcji w krótkim okresie - odwiedzenie nieruchomości podczas dni otwartych. Tak określone założenia były możliwe do zrealizowania dzięki targetowaniu behawioralnemu. Grupę docelową identyfikowano na podstawie zachowań w internecie w obszarze tematyki związanej z nieruchomościami. Tym samym spośród kilkunastu baz mailingowych wyselekcjonowano grupę 34 150 adresów, do których została zrealizowana wysyłka z zaproszeniem na dni otwarte w dniach od poniedziałku do piątku. Wyniki kampanii były lepsze o ponad 300% w stosunku do tradycyjnego doboru grupy docelowej. Spośród 34 150 wysłanych e-maili prawie 9,5 tysiąca osób otwarło je, a prawie 1 200 osób kliknęło w zaproszenie. OR na poziomie 27,8% pokazuje bardzo dobry dobór grupy docelowej. Klikalność na poziomie 3,4% CTR również została osiągnięta grubo powyżej standardów.
Szybki zwrot z inwestycji – L`Occitane
Strategia kampanii zakładała dotarcie do jak największego grona potencjalnych klientów marki L’Occitane i zachęcenia ich do zapisania się do Prowansalskiego Klubu Piękna. Znakiem rozpoznawczym marki L’Occitane na całym świecie jest charakterystyczny żółto-niebieski balon. Strategia zakładała wykorzystanie tego motywu we wszystkich kanałach komunikacji i wszystkich kreacjach reklamowych. W ramach działań w e-mailingowej sieci reklamowej przygotowano kampanię „Balonem do Prowansji” do baz zewnętrznych. Motorem działania, elementem zachęcającym potencjalnych klientów stał się konkurs, w którym można było wygrać m.in. dwuosobową wycieczkę do Prowansji. Baza nowych klientów L’Occitane po kilkuetapowej walidacji zwiększyła się o ponad 17% w ciągu zaledwie pięciu dni trwania kampanii e-mailingowej. Open Rate wszystkich wysyłek do baz zewnętrznych osiągnął poziom 4,22%; Click Through Rate – najlepiej obrazujący dobór baz e-mailingowych – wyniósł 16,39%; Lead Rate, będący odzwierciedleniem skuteczności przygotowanego Landing Page’a, ukształtował się na poziomie 23,5% i co najważniejsze zwrot z inwestycji został osiągnięty już po pierwszej wysyłce do pozyskanej bazy.
Niesztampowa kreacja kampanii sprzedażowej – 5.10.15
I na koniec… Według nas laur zwycięzcy dla niebanalnej kreacji kampanii mailingowej przypada marce 5.10.15, która realizuje jednocześnie skuteczne kampanie online i offline’owe, dzięki jednolitemu przekazowi. W kampaniach mailingowych marka odzieży dziecięcej idzie o krok dalej i dodatkowo wykorzystuje motywy graficzne kojarzące się z bajkami czy komiksami. Zabieg taki wywołuje pozytywne skojarzenia nie tylko wśród rodziców, ale także dzieci. Dodatkowo bardzo istotnym elementem kreacji są hasła przemawiające do zapracowanych rodziców, takie jak: “Nie stój w kolejkach! Zamawiaj do domu!” czy wręcz mówiące o najdogodniejszym terminie na zakupy, czyli “Przez cały weekend”. Daje to rodzicom dodatkowo możliwość na dokonywanie zakupów w czasie wolnym od pracy i obowiązków. Nie bez znaczenia jest także przyznawanie rabatów na odzież dziecięcą i to jeszcze w dwóch wariantach do wyboru, a także darmowa dostawa do domu. Kreacje te posiadają wszystkie elementy skutecznej kampanii mailingowej, a sprzedaż z takich i podobnych akcji liczona w kliku tysiącach orderów w skali miesiąca jest czymś normalnym.
Judyta Mojżesz-Zimonczyk, PR & Marketing Manager INIS sp. z o.o., Emailingowa Sieć Reklamowa, o-m.pl,
które moga Cię zainteresować
Grudzień to wyjątkowy miesiąc dla marketingu, pełen świątecznego blasku, noworocznych postanowień i sezonowych okazji. Poszukujemy nie tylko idealnych prezentów i świątecznych dekoracji, ale również unikalnych sposobów na celebrowanie i przywitanie N...
Kalendarzowo jesień w pełni, a listopad swym chłodem przywodzi na myśl zimowe chwile. Czas zadumy i refleksji, gdy dni stają się krótsze, a noce dłuższe. W sklepach powoli pojawia się asortyment świąteczny. Wielkimi krokami zbliża się dzień największ...
Po lecie zostały już tylko wspomnienia, w kalendarzu zaś na dobre zagościł jesienny klimat, a z nim nadeszło wiele okazji do inspirujących kampanii reklamowych. Przed nami październik: miesiąc, który dla marketerów jest bardzo kreatywnym czasem, nie ...
Przeczytaj, co mówią o nas inni