Po lecie zostały już tylko wspomnienia, w kalendarzu zaś na dobre zagościł jesienny klimat, a z nim nadeszło wiele okazji do inspirujących kampanii reklamowych. Przed nami październik: miesiąc, który dla marketerów jest bardzo kreatywnym czasem, nie tylko ze względu na Halloween. Marketingowa machina po wakacyjnym rozleniwieniu rozpędza się na dobre, bo przed nami mityczny czwarty kwartał i gorący okres, na który większość z nas czeka od dawna. Ale zanim z każdej strony “atakować” nas zaczną okazje na Black Friday, a z głośników usłyszymy pierwsze Last Christmas, idźmy po kolei… czas na październik.
To inicjatywa o międzynarodowym zasięgu, której misją jest kampania informacyjna na temat raka piersi, która ma na celu zwiększenie świadomości na temat tej choroby i jej wczesnego wykrywania. W październiku wiele organizacji i instytucji angażuje się w różnego rodzaju działania, takie jak wydarzenia charytatywne czy edukacyjne seminaria. W kontekście marketingu, wiele firm również zagłębia się w tę tematykę. Przy czym trzeba pamiętać, że z uwagi na rangę tematu firmy muszą działać tu z pełną transparentnością i autentycznością, aby nie wywołać efektu przeciwnego do zamierzonego. Zdrowie jest najwyższą ludzką wartością, dlatego tu nie ma miejsca na przypadkowe spoty.
Jedna z największych brytyjskich organizacji charytatywnych Breast Cancer Now w 2017 roku zaprezentowała spot reklamowy, w którym przedstawia swoją misję, starając się przekonać społeczeństwo, że dzięki odpowiedniej diagnozie do roku 2050 każda chora osoba miała szansę na przeżycie. Kampania wzrusza, bo pokazuje dziewczynkę, której misją jest pokazanie własnej mamie drogi do zwycięstwa nad chorobą. My chylimy czoła i całym sercem dołączamy się do tego typu akcji.
https://www.youtube.com/watch?v=mLiuKSJ09To
Google - World Teachers' Day: A Moment in Search
Dzień Nauczyciela to kolejna data, którą marketerzy powinni bez dwóch zdań wpisać w swój kalendarz. Ta okazja to przede wszystkim podziękowanie nauczycielom i docenienie ich, dlatego zwykle kampanie poruszające ten temat mają dokładnie taki wydźwięk. My chcemy podzielić się z Wami spotem od Googla, który wyjątkowo nam się spodobał — bo inspiruje i pokazuje, jacy są nasi, i jacy mogą być nauczyciele.
https://www.youtube.com/watch?v=9XVUQZHKFbU
Burger King - Scary Clown Night
Październik w dużej mierze zdominowany jest przez uwielbiane przez większość z nas Halloween. I choć długo uczyliśmy się tego “święta” to z każdym rokiem zyskuje na popularności. Agencje reklamowe zwykle o tej porze roku pracują w pocie czoła, by stworzyć coś strasznie kreatywnego, coś, co poruszy widza i zostanie z nim na dłużej. Tymczasem my stawiamy na reklamę od Burger King.
Czy jest coś bardziej przerażającego niż spotkanie na swojej drodze w halloweenową noc klauna? A nawet całej ich zgrai? Klimat grozy utrzymany od pierwszej sekundy, zobaczcie sami, bo spot trzyma w napięciu do samego końca. Jest to przy okazji szpilka wbita największemu fast foodowemu konkurentowi - kojarzonemu z dwoma złotymi łukami - nie pierwsza zresztą w tej “wojnie”.
https://www.youtube.com/watch?v=TR6XhtdU6TA
Jaka będzie ta jesień? Będzie złota, kolorowa i prawdziwie inspirująca. Nie zapominaj, że skuteczne wykorzystanie okazji marketingowych wymaga dobrze przemyślanej strategii, indywidualnego podejścia do klienta i komunikacji zorientowanej na potrzeby Twojej grupy docelowej. Wykazuj inwencję i przykuwaj uwagę swoich klientów interesującymi i angażującymi inicjatywami! Pamiętaj też, że jesień to zwykle czas kiedy Twoi potencjalni odbiorcy więcej czasu spędzają w domu i tym samym w internecie. Warto to wykorzystać!
które moga Cię zainteresować
Grudzień to wyjątkowy miesiąc dla marketingu, pełen świątecznego blasku, noworocznych postanowień i sezonowych okazji. Poszukujemy nie tylko idealnych prezentów i świątecznych dekoracji, ale również unikalnych sposobów na celebrowanie i przywitanie N...
Kalendarzowo jesień w pełni, a listopad swym chłodem przywodzi na myśl zimowe chwile. Czas zadumy i refleksji, gdy dni stają się krótsze, a noce dłuższe. W sklepach powoli pojawia się asortyment świąteczny. Wielkimi krokami zbliża się dzień największ...
Kalendarzowo wciąż mamy jeszcze lato, nie mniej wyraźnie można już poczuć jesienny klimat. Wrzesień to czas powrotów: do szkoły, do biur, do normalności. Po intensywnych wakacyjnych szaleństwach nadchodzi czas obowiązków i codziennej rutyny. Jednak j...
Przeczytaj, co mówią o nas inni