BLOG

Testy A/B cz. 2 – Klienci wolą widzieć zniżkę w % czy PLN?

Testy A/B cz. 2 – Klienci wolą widzieć zniżkę w % czy PLN?

Dziś druga część naszych testów A/B. Co zadziała bardziej na wyobraźnię odbiorców umieszczenie w temacie e-maila zniżki procentowej czy w złotówkach? Sprawdziliśmy to w mailingach zrabatowani.pl. Testom poddano dwa tematy:

  • Zniżka 15 zł w sklepie XYZ i zwrot za zakupy? SPRAWDŹ!
  • Rabat do 79% w sklepie XYZ i zwrot za zakupy? SPRAWDŹ!

Wyniki analizy przeprowadzonej na takiej samej grupie badawczej jak w przypadku wcześniejszych testów (100 tysięcy rekordów) pokazały, że drugi tytuł - z rabatem do 79%, miał lepszy współczynnik otwarć (ang. OR, open rate) bo 21,5% w stosunku do pierwszego tematu gdzie OR= 15,6%.

Wniosek? Procentowy rabat i to wysoki jest atrakcyjniejszy dla oka, ponieważ pozwala uzyskać wyższą oszczędność. Szczególnie w przypadku produktów droższych bądź po prostu podczas większych zakupów.

Oczywiście musicie pamiętać, że wszystko zależy od tego w jakiej branży działacie, jaki produkt bądź usługę oferujecie, kto jest Waszym klientem docelowym. Bo wszystkie te czynniki wpływają na to w jaki sposób komunikujemy się z naszymi klientami. Ważne jednak jest to, aby przed wysyłką ostateczną sprawdzić na mniejszej grupie docelowej jaka forma rabatu działa na naszych odbiorców. Może okazać się że bardziej zadziała "marchewka" w postaci darmowej dostawy, ograniczenia czasowego bądź ilościowego, albo inny gratis.

Testujcie, testujcie, testujcie...

 

Pozostałe wpisy

które moga Cię zainteresować

Grudzień w marketingu: Święta, sylwestrowe szaleństwo i noworoczne postanowienia

Grudzień to wyjątkowy miesiąc dla marketingu, pełen świątecznego blasku, noworocznych postanowień i sezonowych okazji. Poszukujemy nie tylko idealnych prezentów i świątecznych dekoracji, ale również unikalnych sposobów na celebrowanie i przywitanie N...

Listopad w marketingu: Black Friday, Cyber Monday i przygotowania do zimy

Kalendarzowo jesień w pełni, a listopad swym chłodem przywodzi na myśl zimowe chwile. Czas zadumy i refleksji, gdy dni stają się krótsze, a noce dłuższe. W sklepach powoli pojawia się asortyment świąteczny. Wielkimi krokami zbliża się dzień największ...

Październik w marketingu: różowy październik, Dzień Nauczyciela, Halloween i inne branżowe wydarzenia

Po lecie zostały już tylko wspomnienia, w kalendarzu zaś na dobre zagościł jesienny klimat, a z nim nadeszło wiele okazji do inspirujących kampanii reklamowych. Przed nami październik: miesiąc, który dla marketerów jest bardzo kreatywnym czasem, nie ...

Opinie naszych klientów

Przeczytaj, co mówią o nas inni

BLOG
fb
ln
yt