BLOG

Testy A/B cz. 1 - Czy znane marki w temacie przyciągają uwagę odbiorcy?

Testy A/B cz. 1 - Czy znane marki w temacie przyciągają uwagę odbiorcy?

Testy A/B w kreacjach mailingowych pozwalają na wprowadzanie czasem niewielkich zmian, które niosą ze sobą wielkie efekty. Czy kolor buttona, kreacji, tło jednokolorowe czy wzorzyste zwracające uwagę, czy takie elementy mogą wpłynąć na skuteczność i co najważniejsze efektywność kampanii mailingowej?

Oczywiście, że tak. Tym bardziej, jeżeli mówimy o mailingach do baz zewnętrznych. Tutaj odbiorca jest bardziej wymagający i mamy zaledwie kilka sekund na to, aby przekonać go do naszej oferty. Dlaczego ta precyzja jest tak ważna? Bo pierwsze dobre wrażenie można zrobić tylko raz!

Z definicji Testy A/B pozwalają na porównanie skuteczności różnych kreacji wiadomości e-mail na testowej grupie odbiorców. Dzięki temu możliwy jest wybór najskuteczniejszej z nich, a następnie rozesłanie jej do całej bazy mailingowej. Czyli w praktyce pozwalają one na zrezygnowanie z eksperckiej metody wyboru kreacji jednej osoby na rzecz, faktycznie skuteczniejszej kampanii potwierdzonej danymi statystycznymi.

Test A/B tematu wiadomości, mailing zrabatowani.pl 

Zacznijmy o tematu, bo w nim największe potwierdzenie ma powiedzenie na temat zrobieniu dobrego wrażenia na odbiorcy. Temat jest pierwszym elementem, na który odbiorca zwraca uwagę. Masz więc kilka sekund na jej zdobycie. Dlatego przygotuj temat ostrożnie i pomysłowo. Niech będzie on adekwatny do tego co znajdzie się w treści samego emaila. To tytuł decyduje o tym, czy zostanie on w ogóle otwarty, czy też nie. Temat ma zatem ogromny wpływ na rezultat wysyłki. Analizie poddano pierwszy aspekt, czyli użycie znanych marek.

Zdziwieniem dla klienta i dla nas był fakt, że znane marki wcale nie warunkują wysokich OR-ów (ang. open rate), czyli wskaźnika otwarć. Przetestowano dwa tematy:

  1. Odbierz zwrot za zakupy w swoich ulubionych sklepach! (OR: 10,62%)
  2. Odbierz zwrot za zakupy w ulubionych sklepach: Wittchen, McArtur, TATUUM, ePinokio! (OR: 5,68%)

W teście przeprowadzonym na 100 tysiącach rekordów, drugi temat miał prawie dwukrotnie niższy OR niż pierwszy. Można więc stwierdzić jednoznacznie, że klient nie zawsze podąża za markami a raczej za korzyścią jaką może odnieść otwierając e-mail. Powodem może być także niedopasowanie marek do grupy docelowej. Być może, gdybyśmy realizowali mailing, w którym promowalibyśmy marki z branży parentingowej i taką grupę docelową wybrali, wówczas umieszczenie marek: 5.10.15, endo, Smyk, polepszyłyby wyniki OR.

W kolejnej części testów A/B pokażemy Wam co działa bardziej na wyobraźnię odbiorców zniżka procentowa czy w złotówkach.

Pozostałe wpisy

które moga Cię zainteresować

Grudzień w marketingu: Święta, sylwestrowe szaleństwo i noworoczne postanowienia

Grudzień to wyjątkowy miesiąc dla marketingu, pełen świątecznego blasku, noworocznych postanowień i sezonowych okazji. Poszukujemy nie tylko idealnych prezentów i świątecznych dekoracji, ale również unikalnych sposobów na celebrowanie i przywitanie N...

Listopad w marketingu: Black Friday, Cyber Monday i przygotowania do zimy

Kalendarzowo jesień w pełni, a listopad swym chłodem przywodzi na myśl zimowe chwile. Czas zadumy i refleksji, gdy dni stają się krótsze, a noce dłuższe. W sklepach powoli pojawia się asortyment świąteczny. Wielkimi krokami zbliża się dzień największ...

Październik w marketingu: różowy październik, Dzień Nauczyciela, Halloween i inne branżowe wydarzenia

Po lecie zostały już tylko wspomnienia, w kalendarzu zaś na dobre zagościł jesienny klimat, a z nim nadeszło wiele okazji do inspirujących kampanii reklamowych. Przed nami październik: miesiąc, który dla marketerów jest bardzo kreatywnym czasem, nie ...

Opinie naszych klientów

Przeczytaj, co mówią o nas inni

BLOG
fb
ln
yt