BLOG

Tagowanie linków w e-mailingu

Tagowanie linków w e-mailingu

Ten artykuł podzielony jest na części:

Wydawco, jeśli umieszczasz linki w wysyłanych kampaniach e-mail, to nie powinieneś zapominać o ich tagowaniu, czyli przypisywaniu do konkretnego odnośnika kluczowych słów, po których będzie można określić preferencje subskrybentów. Sama czynność trwa zaledwie kilka chwil, a regularne tagowanie może w przyszłości istotnie wpłynąć na skuteczność kampanii mailingowych.

Dlaczego?

Twoi subskrybenci klikając w poszczególne linki (z przypisanymi do nich tagami), wyrażają w ten sposób swoje preferencje. W systemie automatycznie zarejestruje się nowa grupa docelowa, którą na przykład możesz nazwać „kliknęli w wyprzedaż butów”. Planując kolejne wysyłki, będziesz już wiedział, że subskrybenci z tej grupy, prawdopodobnie będą całkiem nieźle reagować na komunikaty związane z obuwiem.

W edytorze tworzenia wiadomości, tuż pod wersją HTML, znajduje się sekcja tagowania linków. Do wyboru jest 15 tagów głównych, uwzględniających najpopularniejsze i najczęściej spotykane targety w mailingach. Istnieje również możliwość używania tagów dodatkowych, stworzonych na własne potrzeby.

Pod listą tagów znajduje się lista linków znajdujących się w naszym e-mailu oraz miejsce na umieszczenie tagów. Do każdego linka można przypisać nieograniczoną liczbę tagów – każdy samodzielnie decyduje o tym, jaką kategorię przypisze do danego odnośnika. Wystarczy jedynie przeciągnąć myszką odpowiedni tag w miejsce odpowiadające konkretnemu odnośnikowi.

Tagi wykorzystane w zrealizowanych mailingach dostępne są w dziale Statystyki/Wysyłki. Są one posegregowane alfabetycznie, więc wystarczy kliknąć w interesującą nas literę (np. K w przypadku tagu „kobieta”), aby sprawdzić którzy subskrybenci klikali w link otagowany danym hasłem. Po wybraniu szukanego tagu można sprawdzić w ilu wysyłkach był wykorzystany, ile razy był kliknięty oraz jakie adresy dokonały tej czynności. Zarządzanie takimi rekordami jest pierwszą z czynności, która pozwoli na dalszą pracę w kierunku targetowania behawioralnego.

Masz pytania? Napisz do nas! wydawcy@inis.pl

Reklamodawco!

Tagowanie linków w e-mailingu to technologia, która sprawia, że dobre wyniki (OR i CTR) uzyskujemy także w kampaniach do baz zewnętrznych. Tego typu wysyłki nie są przypadkowe. Są ściśle dopasowane do odbiorcy zarówno pod kątem jego zainteresowań, cech demograficznych jak i profili behawioralnych.

Tak ścisłe dopasowanie wysyłek, bezpośrednio przekłada się na wyższą otwieralność e-maili (open rate), a w konsekwencji na wzrost sprzedaży. A przecież ten cel przyświeca każdej marce! Dlatego nie marnuj swoich budżetów i precyzyjnie trafiaj do swoich klientów.

Masz pytania? Napisz do nas! nb@inis.pl

Pozostałe wpisy

które moga Cię zainteresować

Grudzień w marketingu: Święta, sylwestrowe szaleństwo i noworoczne postanowienia

Grudzień to wyjątkowy miesiąc dla marketingu, pełen świątecznego blasku, noworocznych postanowień i sezonowych okazji. Poszukujemy nie tylko idealnych prezentów i świątecznych dekoracji, ale również unikalnych sposobów na celebrowanie i przywitanie N...

Listopad w marketingu: Black Friday, Cyber Monday i przygotowania do zimy

Kalendarzowo jesień w pełni, a listopad swym chłodem przywodzi na myśl zimowe chwile. Czas zadumy i refleksji, gdy dni stają się krótsze, a noce dłuższe. W sklepach powoli pojawia się asortyment świąteczny. Wielkimi krokami zbliża się dzień największ...

Październik w marketingu: różowy październik, Dzień Nauczyciela, Halloween i inne branżowe wydarzenia

Po lecie zostały już tylko wspomnienia, w kalendarzu zaś na dobre zagościł jesienny klimat, a z nim nadeszło wiele okazji do inspirujących kampanii reklamowych. Przed nami październik: miesiąc, który dla marketerów jest bardzo kreatywnym czasem, nie ...

Opinie naszych klientów

Przeczytaj, co mówią o nas inni

BLOG
fb
ln
yt