BLOG

Reklama online wciąż na fali wznoszącej- nowy raport IAB Polska

Reklama online wciąż na fali wznoszącej- nowy raport IAB Polska

Rynek reklamy online w Polsce ma się coraz lepiej! Pierwszy kwartał 2016 roku to wzrost wartości reklamy online o prawie 25% w stosunku do porównywalnego okresu w roku ubiegłym, tym samym osiągając poziom ponad 800 mln złotych. Potwierdzenie znajdziemy w najnowszym badaniu AdEX realizowany przez PwC na zlecenie Związku Pracodawców Branży Internetowej IAB Polska.

W szczegółowych danych możemy zaobserwować wzrost prawie wszystkich formatów reklam online. Najlepszym wynikiem może poszczycić się reklama display, która obecnie stanowi już połowę tortu reklamowego online w Polsce. Kolejne jego części dzielone są pomiędzy SEM (33% udziału), ogłoszenia (13,3% udziału) oraz e-mail (2,9%).

 INIS_iab_1

 

Badanie pierwszego kwartału potwierdzają również, że firmy podążają za rozwijającymi się trendami i swoje budżety reklamowe coraz chętniej przesuwają w stronę social media, która notuje wzrost o 136% oraz mobile ze wzrostem udziału o 89%.

Klasyfikacja wydatków w pierwszym kwartale 2016 roku według branży nie przynosi dużych zmian. Największe wydatki reklamowe poniosły firmy z branży motoryzacyjnej (14% udziału), handlowej (12%) oraz finansowej (10%).

 INIS_iab_2

 

O badaniu:

IAB AdEx jest cyklicznym badaniem służącym do mierzenia wydatków na reklamę internetową. Projekt realizuje IAB Polska wspólnie z PwC od 2007 roku, a jego wyniki stały się standardem rynkowym i są bazą dla innych analiz dotyczących wydatków reklamowych. W badaniu biorą udział wszystkie wiodące firmy internetowe, jednak wyniki nie wyczerpują pełni wydatków reklamowych w internecie ze względu na duże zróżnicowanie i mnogość małych oraz średnich podmiotów na rynku. Za wydatki reklamowe uznano budżety firm przeznaczane na zakup powierzchni reklamowej w internecie. Na wydatki te składają się zarówno przychody uczestników badania uzyskane z tytułu sprzedaży powierzchni reklamowej, jak i prowizje agencji z tego tytułu. Wydatki ujęte w badaniu mogą mieć zarówno charakter gotówkowy, jak i barterowy. Dane zbierano do 14 lipca 2016 r.

Źródło: IAB Polska.

Pozostałe wpisy

które moga Cię zainteresować

Grudzień w marketingu: Święta, sylwestrowe szaleństwo i noworoczne postanowienia

Grudzień to wyjątkowy miesiąc dla marketingu, pełen świątecznego blasku, noworocznych postanowień i sezonowych okazji. Poszukujemy nie tylko idealnych prezentów i świątecznych dekoracji, ale również unikalnych sposobów na celebrowanie i przywitanie N...

Listopad w marketingu: Black Friday, Cyber Monday i przygotowania do zimy

Kalendarzowo jesień w pełni, a listopad swym chłodem przywodzi na myśl zimowe chwile. Czas zadumy i refleksji, gdy dni stają się krótsze, a noce dłuższe. W sklepach powoli pojawia się asortyment świąteczny. Wielkimi krokami zbliża się dzień największ...

Październik w marketingu: różowy październik, Dzień Nauczyciela, Halloween i inne branżowe wydarzenia

Po lecie zostały już tylko wspomnienia, w kalendarzu zaś na dobre zagościł jesienny klimat, a z nim nadeszło wiele okazji do inspirujących kampanii reklamowych. Przed nami październik: miesiąc, który dla marketerów jest bardzo kreatywnym czasem, nie ...

Opinie naszych klientów

Przeczytaj, co mówią o nas inni

BLOG
fb
ln
yt