BLOG

Reklama w internecie – raport Interaktywnie.com

Reklama w internecie – raport Interaktywnie.com

Rynek reklamy online w 2013 roku był wart 2,4 miliarda złotych, wynika z badania IAB AdEx zrealizowanego przez PwC. Oznacza to, ze w stosunku do 2012 roku wydatki wzrosły o niewiele ponad 10 procent. Choć dynamika na pierwszy rzut oka może robić wrażenie, to gdyby spojrzeć na wyniki uzyskiwane w latach ubiegłych, wynik za ubiegły rok jest raczej słaby. Począwszy od 2008 roku, polska reklama online rosła średnio w tempie ponad 22 procent. Wyniki na poziomie 10 procent w poprzednim i w 2012 roku to z jednej strony skutek nieco gorszej kondycji krajowej gospodarki. Często mówi sie, ze reklama to jej papierek lakmusowy. Z drugiej jednak strony, spadająca dynamika to być może symptom oznaczający, że z rynku rozwijającego się, stajemy sie rynkiem rozwiniętym. A więc charakteryzującym się raczej niskim, aczkolwiek stabilnym tempem wzrostu.

Siła napędzającą krajowy rynek reklamy od lat niezmiennie są dwie branże: motoryzacyjna i finansowa. Ich udział w torcie reklamy w 2013 roku zamknął sie w sumie na poziomie aż 30 procent. Dopiero na trzecim miejscu znalazł sie handel, później media i telekomy.

Co ciekawe, nieco inaczej wygląda sytuacja w krajach rozwiniętych - w USA przoduje handel z ponad 20-proc. udziałem rynku, głównie ze względu na silną gałąź FMCG.

Dlaczego w Polsce największe budżety mają firmy z branży motoryzacyjnej i finansowej? Łączy je wspólna cecha, czyli ogromny nacisk na pozyskanie tak zwanych leadów, przez który rozumiemy dane kontaktowe potencjalnego klienta. Jeśli chodzi o najpopularniejsze kategorie, w polskim internecie wciąż rządzi display, który ma 43 proc. udziałów w rynku, wynika z badania IAB. Jest to wynik o punkt procentowy lepszy niż w 2012 roku. Po piętach depcze mu SEM, niezmiennie od 2012 roku z 35-procentowym udziałem. Na podium znalazły się także ogłoszenia z 14 procentami.

Jak przedstawiciele branży oceniają polski rynek reklamy online? Odpowiedź na to pytanie znajdziecie w najnowszym raporcie Interaktywnie.com „Reklama w Internecie 2014” POBIERZ

Źródło: Szalone lata minęły, rynek dojrzewa, Raport Reklama w internecie, Interaktywnie.com

Pozostałe wpisy

które moga Cię zainteresować

Grudzień w marketingu: Święta, sylwestrowe szaleństwo i noworoczne postanowienia

Grudzień to wyjątkowy miesiąc dla marketingu, pełen świątecznego blasku, noworocznych postanowień i sezonowych okazji. Poszukujemy nie tylko idealnych prezentów i świątecznych dekoracji, ale również unikalnych sposobów na celebrowanie i przywitanie N...

Listopad w marketingu: Black Friday, Cyber Monday i przygotowania do zimy

Kalendarzowo jesień w pełni, a listopad swym chłodem przywodzi na myśl zimowe chwile. Czas zadumy i refleksji, gdy dni stają się krótsze, a noce dłuższe. W sklepach powoli pojawia się asortyment świąteczny. Wielkimi krokami zbliża się dzień największ...

Październik w marketingu: różowy październik, Dzień Nauczyciela, Halloween i inne branżowe wydarzenia

Po lecie zostały już tylko wspomnienia, w kalendarzu zaś na dobre zagościł jesienny klimat, a z nim nadeszło wiele okazji do inspirujących kampanii reklamowych. Przed nami październik: miesiąc, który dla marketerów jest bardzo kreatywnym czasem, nie ...

Opinie naszych klientów

Przeczytaj, co mówią o nas inni

BLOG
fb
ln
yt