BLOG

Reklama display w 2016 r. po raz pierwszy pokona wyszukiwarki

Reklama display w 2016 r. po raz pierwszy pokona wyszukiwarki

Obecny rok po raz pierwszy przyniesie większe wydatki na reklamę display w USA niż na reklamę w wyszukiwarkach. Tak szacuje firma eMarketer. Reklama typu display, obejmująca kategorie wideo, sponsoringu, rich media oraz "banery i inne", ma mieć w 2016 roku największy udział w nakładach na cyfrową reklamę w USA, bo aż 47,9% co przekłada się na wydatki rzędu 32,17 miliarda dolarów.

Największa z wyżej wymienionych kategorii reklamy display to "banery i inne", obejmująca wiele rodzajów natywnych reklam, a także reklamy na popularnych portalach społecznościowych, takich jak Facebook czy Twitter. Kategoria ta ma w tym roku odpowiadać za ok. 1/5 całkowitych wydatków na reklamę cyfrową.

 emarketer-digitaladspend-us-1  emarketer-digitaladspend-us-2

 

W segmencie reklam wideo większość nakładów (57,5% z 9,59 mld USD) trafi na komputery desktopowe. Natomiast z 22,58 miliarda dolarów, jakie mają zostać przeznaczone na pozostałe rodzaje reklam display, 77,5% (17,5 mld USD) ma być wydane na reklamy trafiające do użytkowników korzystających z urządzeń mobilnych, takich jak smartfony czy tablety.

Wydatki na reklamę display rosną nie tylko w Stanach, ale również obserwujemy to na naszym rodzimym rynku. Jak pokazały ostatnie badania IAB AdEx, display po trzech kwartałach 20150 roku zajmuje największą część tortu reklamowego (47,1%) i jest to wzrost o 27% w stosunku do roku wcześniejszego. Całość artykułu dotyczącego wyników badania IAB możecie zobaczyć TUTAJ.

Źródło: www.eMarketer.com

Pozostałe wpisy

które moga Cię zainteresować

Grudzień w marketingu: Święta, sylwestrowe szaleństwo i noworoczne postanowienia

Grudzień to wyjątkowy miesiąc dla marketingu, pełen świątecznego blasku, noworocznych postanowień i sezonowych okazji. Poszukujemy nie tylko idealnych prezentów i świątecznych dekoracji, ale również unikalnych sposobów na celebrowanie i przywitanie N...

Listopad w marketingu: Black Friday, Cyber Monday i przygotowania do zimy

Kalendarzowo jesień w pełni, a listopad swym chłodem przywodzi na myśl zimowe chwile. Czas zadumy i refleksji, gdy dni stają się krótsze, a noce dłuższe. W sklepach powoli pojawia się asortyment świąteczny. Wielkimi krokami zbliża się dzień największ...

Październik w marketingu: różowy październik, Dzień Nauczyciela, Halloween i inne branżowe wydarzenia

Po lecie zostały już tylko wspomnienia, w kalendarzu zaś na dobre zagościł jesienny klimat, a z nim nadeszło wiele okazji do inspirujących kampanii reklamowych. Przed nami październik: miesiąc, który dla marketerów jest bardzo kreatywnym czasem, nie ...

Opinie naszych klientów

Przeczytaj, co mówią o nas inni

BLOG
fb
ln
yt