Obecny rok po raz pierwszy przyniesie większe wydatki na reklamę display w USA niż na reklamę w wyszukiwarkach. Tak szacuje firma eMarketer. Reklama typu display, obejmująca kategorie wideo, sponsoringu, rich media oraz "banery i inne", ma mieć w 2016 roku największy udział w nakładach na cyfrową reklamę w USA, bo aż 47,9% co przekłada się na wydatki rzędu 32,17 miliarda dolarów.
Największa z wyżej wymienionych kategorii reklamy display to "banery i inne", obejmująca wiele rodzajów natywnych reklam, a także reklamy na popularnych portalach społecznościowych, takich jak Facebook czy Twitter. Kategoria ta ma w tym roku odpowiadać za ok. 1/5 całkowitych wydatków na reklamę cyfrową.
![]() |
![]() |
W segmencie reklam wideo większość nakładów (57,5% z 9,59 mld USD) trafi na komputery desktopowe. Natomiast z 22,58 miliarda dolarów, jakie mają zostać przeznaczone na pozostałe rodzaje reklam display, 77,5% (17,5 mld USD) ma być wydane na reklamy trafiające do użytkowników korzystających z urządzeń mobilnych, takich jak smartfony czy tablety.
Wydatki na reklamę display rosną nie tylko w Stanach, ale również obserwujemy to na naszym rodzimym rynku. Jak pokazały ostatnie badania IAB AdEx, display po trzech kwartałach 20150 roku zajmuje największą część tortu reklamowego (47,1%) i jest to wzrost o 27% w stosunku do roku wcześniejszego. Całość artykułu dotyczącego wyników badania IAB możecie zobaczyć TUTAJ.
Źródło: www.eMarketer.com
które moga Cię zainteresować
Grudzień to wyjątkowy miesiąc dla marketingu, pełen świątecznego blasku, noworocznych postanowień i sezonowych okazji. Poszukujemy nie tylko idealnych prezentów i świątecznych dekoracji, ale również unikalnych sposobów na celebrowanie i przywitanie N...
Kalendarzowo jesień w pełni, a listopad swym chłodem przywodzi na myśl zimowe chwile. Czas zadumy i refleksji, gdy dni stają się krótsze, a noce dłuższe. W sklepach powoli pojawia się asortyment świąteczny. Wielkimi krokami zbliża się dzień największ...
Po lecie zostały już tylko wspomnienia, w kalendarzu zaś na dobre zagościł jesienny klimat, a z nim nadeszło wiele okazji do inspirujących kampanii reklamowych. Przed nami październik: miesiąc, który dla marketerów jest bardzo kreatywnym czasem, nie ...
Przeczytaj, co mówią o nas inni