BLOG

Real Time Bidding pod lupą – raport z badania IAB Polska

Real Time Bidding pod lupą – raport z badania IAB Polska

Publikacja „Real Time Bidding” jest kompleksowym opisem polskiego rynku reklamy odsłonowej w modelu aukcyjnym. Zawiera odpowiedzi na pytania najbardziej nurtujące branżę: kto korzysta z rozwiązań RTB, dlaczego niektóre podmioty wciąż się do nich nie przekonały, czy model aukcyjny sprzedaży i zakupu powierzchni reklamowej w internecie daje lepsze rezultaty niż kampanie zlecane tradycyjnie.

Real Time Bidding, czyli model aukcyjny sprzedaży i zakupu powierzchni reklamowej w internecie, to z pewnością nie tylko chwilowa moda, ale trend, który w niedługim czasie może zdominować rynek reklamowy. Jego główne atuty to szybkość i efektywność, zarówno w obszarze zakupu kampanii internetowych, jak i wykorzystania zasobów reklamowych wydawców. Model Real Time Bidding staje się coraz bardziej popularny na większości rynków reklamowych na świecie, a wydatki na ten obszar marketingu w 2013 roku wzrosły o 100% rok do roku.

Na świecie zautomatyzowany sposób kupowania i sprzedawania reklam w oparciu o analizę danych i Real Time Bidding rozwija się bardzo dynamicznie i stanowi znaczną część obrotu reklamami online. Badania IAB Polska wykazały, że model RTB jest też stosunkowo szeroko znany w polskiej branży reklamowej, zarówno po stronie reklamodawców, jak i wydawców – około dwie trzecie badanych zadeklarowały, że z niego korzystają. Większość użytkowników RTB uważa, że kampanie w tym modelu generują lepsze rezultaty niż te zlecane tradycyjnie.

Zapraszamy do lektury raportu, który można pobrać na stronie iab.org.pl

Badanie zostało przeprowadzone przez Grupę Roboczą Programmatic działającą przy IAB Polska.

Źródło: iab.org.pl

Pozostałe wpisy

które moga Cię zainteresować

Grudzień w marketingu: Święta, sylwestrowe szaleństwo i noworoczne postanowienia

Grudzień to wyjątkowy miesiąc dla marketingu, pełen świątecznego blasku, noworocznych postanowień i sezonowych okazji. Poszukujemy nie tylko idealnych prezentów i świątecznych dekoracji, ale również unikalnych sposobów na celebrowanie i przywitanie N...

Listopad w marketingu: Black Friday, Cyber Monday i przygotowania do zimy

Kalendarzowo jesień w pełni, a listopad swym chłodem przywodzi na myśl zimowe chwile. Czas zadumy i refleksji, gdy dni stają się krótsze, a noce dłuższe. W sklepach powoli pojawia się asortyment świąteczny. Wielkimi krokami zbliża się dzień największ...

Październik w marketingu: różowy październik, Dzień Nauczyciela, Halloween i inne branżowe wydarzenia

Po lecie zostały już tylko wspomnienia, w kalendarzu zaś na dobre zagościł jesienny klimat, a z nim nadeszło wiele okazji do inspirujących kampanii reklamowych. Przed nami październik: miesiąc, który dla marketerów jest bardzo kreatywnym czasem, nie ...

Opinie naszych klientów

Przeczytaj, co mówią o nas inni

BLOG
fb
ln
yt