Obecnie rolą marketera jest znalezienie efektywnych narzędzi, które wyręczą go w „zastanawianiu się” co i na kogo może zadziałać, a co za tym idzie, w jakim czasie i do kogo emitować daną konkretną treść reklamową. Nieprzewidywalność leży w naturze ludzkiej – przewidywalność w technologii. Dlatego to ona jest tak istotna w rozwoju komunikacji online, w szczególności w kampaniach mailingowych do baz zewnętrznych.
E-mail. Wynaleziony w Stanach Zjednoczonych w 1971 roku. Po drodze wysłany w kosmos, uśmiercany (m.in. przez samego Marka Zuckerberga), a także wychwalany jako najskuteczniejsze narzędzie marketingowe (tak, jedna zainwestowana złotówka przekłada się na 38 zł zysku). E-mail przeszedł naprawdę długą drogę. Dziś, na przełomie 2017 i 2018 roku, żyje i ma się dobrze, a nawet bardzo dobrze- m.in. za sprawą rozpędu, jakiego dodają mu nowoczesne dane. Dane, które mogą być wykorzystywane w dwóch kierunkach rozwoju - precyzji doboru grupy docelowej (Data Driven Mailingi) oraz ponownym dotarciu do osób, które miały kontakt z marką (Email Retargeting).
To dwa ważne aspekty, które rozwijają ten najstarszy kanał komunikacji w dobrym kierunku, a marketerzy coraz bardziej wierzą w jego siłę. Dzięki big data, czyli danym pozyskiwanych w dwóch obszarach: first i third party data, kampanie mailingowe do baz zewnętrznych realizowane są przy wykorzystaniu mniejszego wolumenu e-maili, zachowując poziom konwersji na stale zadowalającym poziomie. Stanowi to kolejne rozwiązanie problemu marketerów jakim jest efektywne wykorzystywanie budżetu w kampaniach internetowych.
First party data jest wsparciem w takich działaniach, jak retargeting, cross i up-selling, a także marketing automation. Z drugiej strony third party data pozwala tworzyć profile behawioralne z wykorzystaniem m.in.: danych demograficznych, informacji o czasie wysyłki/otwarcia wiadomości e-mail, zainteresowań, intencji zakupowych, informacji o urządzeniach, geolokalizacji czy look-alike, czyli pozwala dotrzeć do osób podobnych do klientów danej marki.
Historia e-maila pokazuje, że jego siła tkwi w możliwości dostosowywania się do potrzeb rynku, marketerów, technologii czy oczekiwań konsumentów. Takie wykorzystanie danych jak Data Driven Mailing czy e-mail retargeting z pewnością nie są jeszcze ostatnim słowem w tym kanale komunikacji.
Judyta Mojżesz-Zimonczyk, Head of PR & Marketing, judyta@inis.pl
----------------------------
Zapraszamy do pobrania raportu!
Link do pobrania: https://sare.pl/raport/
które moga Cię zainteresować
Grudzień to wyjątkowy miesiąc dla marketingu, pełen świątecznego blasku, noworocznych postanowień i sezonowych okazji. Poszukujemy nie tylko idealnych prezentów i świątecznych dekoracji, ale również unikalnych sposobów na celebrowanie i przywitanie N...
Kalendarzowo jesień w pełni, a listopad swym chłodem przywodzi na myśl zimowe chwile. Czas zadumy i refleksji, gdy dni stają się krótsze, a noce dłuższe. W sklepach powoli pojawia się asortyment świąteczny. Wielkimi krokami zbliża się dzień największ...
Po lecie zostały już tylko wspomnienia, w kalendarzu zaś na dobre zagościł jesienny klimat, a z nim nadeszło wiele okazji do inspirujących kampanii reklamowych. Przed nami październik: miesiąc, który dla marketerów jest bardzo kreatywnym czasem, nie ...
Przeczytaj, co mówią o nas inni