Internet towarzyszy każdemu z Polaków przez praktycznie cały dzień - wynika tak z najnowszego badania przeprowadzonego na zlecenie firmy Google. Ponad połowa badanych (60%) korzysta z sieci raz w tygodniu, natomiast 47% ankietowanych przyznaje, że bez Internetu nie obejdą się na co dzień.
Do czego wykorzystujemy sieć? W większości przypadków szukamy nowych informacji oraz rozmawiamy ze znajomymi (odpowiedziało tak 60% ankietowanych). Również przez cały dzień towarzyszy nam smartfon lub telefon z dostępem do sieci, przez co jesteśmy online niemalże 24h na dobę.
Polscy internauci poszukują rozrywki – 80% respondentów przyznaje się do tego. Rozrywka w ich mniemaniu jest pojęciem bardzo szerokim – od filmów i seriali oglądanych online, poprzez muzykę, sport, przepisy kulinarne czy też programy „naukowe” – „zrób to sam”. Co ciekawe prawie połowa badanych - 45% respondentów woli Internet od telewizji, a tylko 27% na pierwszym miejscu stawia telewizję. Czego poszukujemy w sieci? Otóż: muzyki - teledysków (78%) i radia (60%), komedii (69%) oraz seriali (48%). Mniejszą popularnością cieszy się czytanie online – niespełna 15% osób czyta e-booki oraz czasopisma online.
Badania wykazały również, że kobiety są bardziej zaangażowane w życie online, niż mężczyźni, którzy wolą bierną rozrywkę. Płeć piękna udostępnia zdjęcia (56% kobiet vs 44% mężczyzn), odwiedza portale społecznościowe (78% kobiet vs 72% mężczyzn), natomiast panowie częściej zaglądają na popularny portal YouTube (78% mężczyzn vs 67% kobiet), czy przeglądają mapy (73% mężczyzn vs 60% kobiet). Obie płcie korzystają z zakupów w sieci oraz korzystają z usług finansowych. Polacy wykorzystują także Internet do planowania swoich wakacji.
Jak widać sieć stała się nierozłącznym elementem naszego życia. Warto przejrzeć szczegółowe wyniki raportu dla sprawdzenia samego siebie.
Źródło: media2.pl
które moga Cię zainteresować
Grudzień to wyjątkowy miesiąc dla marketingu, pełen świątecznego blasku, noworocznych postanowień i sezonowych okazji. Poszukujemy nie tylko idealnych prezentów i świątecznych dekoracji, ale również unikalnych sposobów na celebrowanie i przywitanie N...
Kalendarzowo jesień w pełni, a listopad swym chłodem przywodzi na myśl zimowe chwile. Czas zadumy i refleksji, gdy dni stają się krótsze, a noce dłuższe. W sklepach powoli pojawia się asortyment świąteczny. Wielkimi krokami zbliża się dzień największ...
Po lecie zostały już tylko wspomnienia, w kalendarzu zaś na dobre zagościł jesienny klimat, a z nim nadeszło wiele okazji do inspirujących kampanii reklamowych. Przed nami październik: miesiąc, który dla marketerów jest bardzo kreatywnym czasem, nie ...
Przeczytaj, co mówią o nas inni