BLOG

Polacy najbardziej aktywni w sieci w poniedziałki – gemius.pl

Polacy najbardziej aktywni w sieci w poniedziałki – gemius.pl

Jak podaje Gemius[1], w marcu polscy internauci najbardziej aktywni w sieci byli w poniedziałki a najmniej w soboty. Średnio trzy godziny dziennie przeglądali strony WWW na ekranach komputerów osobistych i laptopów, a prawie godzinę na urządzeniach mobilnych. W analizie uwzględniono dane zebrane wśród użytkowników sieci w wieku 7-75 lat. Liczba internautów w Polsce w minionym miesiącu wyniosła 27,7 mln.

W marcowe poniedziałki Polacy spędzali w internecie najwięcej czasu. W poniedziałek 13 marca wykonali najwięcej odsłon (w porównaniu z pozostałymi dniami marca), bo aż 2,3 mld, a statystyczny internauta spędził tego dnia w sieci najwięcej czasu ─
3 godz. 3 min (źródło: badanie Gemius/PBI). Dniem, w którym Polacy najmniej surfowali po internecie, była sobota 25 marca, kiedy średnia czasu spędzonego w sieci przez internautę wyniosła 2 godz. 16 min. 1 marca rekordowy. W ciągu analizowanego okresu najwięcej osób połączyło się z siecią w środę 1 marca ─ 19,8 mln (73,7 proc.). Najmniej, bo 17,8 mln (66,2 proc.), skorzystało z zasobów internetu w sobotę 4 marca.

 

Komputery osobiste i laptopy przed urządzeniami mobilnymi

Jak wynika z danych zaprezentowanych przez Gemius Polska, w marcu 2017 roku 23,9 mln użytkowników sieci (87 proc.) łączyło się z internetem za pomocą komputerów osobistych i laptopów. Urządzenia mobilne wybrało 20,6 mln osób (75 proc.) – zdecydowana większość z nich, bo prawie 20 mln, wybierała telefony komórkowe, a 4 mln tablety. Jedna czwarta surfujących po internecie (7 mln) łączyła się z nim tylko za pomocą komputerów osobistych i laptopów, a 13 proc. (3,7 mln) – tylko przez urządzenia mobilne. Polacy najchętniej przeglądali strony WWW na ekranach komputerów osobistych i laptopów w poniedziałki, a po telefony i tablety chętniej niż zwykle sięgali w niedziele.

Co powyższe dane i tego typu analizy dają marketerom?

Przede wszystkim wiedzę i świadomość, że warto analizować prowadzone działania i sprawdzać jakie treści najczęściej i najchętniej czytane są przez naszych odbiorców, jak również w jakie dni i godziny są oni najbardziej aktywni. Bo jeżeli faktycznie nasi odbiory najczęściej są aktywni w konkretny dzień bądź korzystają z tego i samego kanału jakim może być np. e-mail lub social media, to możemy wówczas intensyfikować działania właśnie w tych obszarach.

W przypadku strony internetowej aktywność naszych użytkowników można analizować za pomocą powszechnie dostępnego Google Analytics. Dodatkowo możemy korzystać z narzędzi monitorujących media (np. Brand24, SentiOne), które pokażą nam gdzie pojawia się nasza marka i jak na nią reagują odbiorcy. Prowadząc kampanie online, np. e-mailingowe możemy korzystać z systemów trackingowych (np. INIStrack) dzięki, którym wiemy w jakie kreacje i kiedy klikają odbiorcy.

A wszystko to, właśnie po to by prowadzić coraz to lepsze kampanie. Bo dziś dobry marketingowiec, musi być erudytą, który mając szerokie spektrum wiedzy potrafi wykorzystać dostępne narzędzia i analizować statystyki, wykresy tak, aby wyciągnięte wnioski pozwoliły na podniesienie skuteczności prowadzonych działań.

[1] https://www.gemius.pl/wszystkie-artykuly-aktualnosci/polacy-najbardziej-aktywni-w-sieci-w-poniedzialki.html

Pozostałe wpisy

które moga Cię zainteresować

Grudzień w marketingu: Święta, sylwestrowe szaleństwo i noworoczne postanowienia

Grudzień to wyjątkowy miesiąc dla marketingu, pełen świątecznego blasku, noworocznych postanowień i sezonowych okazji. Poszukujemy nie tylko idealnych prezentów i świątecznych dekoracji, ale również unikalnych sposobów na celebrowanie i przywitanie N...

Listopad w marketingu: Black Friday, Cyber Monday i przygotowania do zimy

Kalendarzowo jesień w pełni, a listopad swym chłodem przywodzi na myśl zimowe chwile. Czas zadumy i refleksji, gdy dni stają się krótsze, a noce dłuższe. W sklepach powoli pojawia się asortyment świąteczny. Wielkimi krokami zbliża się dzień największ...

Październik w marketingu: różowy październik, Dzień Nauczyciela, Halloween i inne branżowe wydarzenia

Po lecie zostały już tylko wspomnienia, w kalendarzu zaś na dobre zagościł jesienny klimat, a z nim nadeszło wiele okazji do inspirujących kampanii reklamowych. Przed nami październik: miesiąc, który dla marketerów jest bardzo kreatywnym czasem, nie ...

Opinie naszych klientów

Przeczytaj, co mówią o nas inni

BLOG
fb
ln
yt