W ostatnim w tym roku raporcie, Interaktywnie.com poruszyło temat marketingu mobilnego. "Mobilną rewolucję" wieszczono już tyle razy, że dzisiaj większość ekspertów ostrożnie podchodzi do nowinek... Czy słusznie? Interaktywnie.com sprawdza, które widoczne teraz trendy mają szansę przyjąć się na dłużej. Faktem jest, że coraz więcej osób korzysta ze smartfonów, bo dziś ich funkcja jest zupełnie inna niż kiedyś standardowych telefonów komórkowych. Dziś już prawie jedna trzecia e-maili odbieranych jest na urządzeniach mobilnych i liczba ta stale rośnie. Na co zwracać uwagę przygotowując skuteczny mailing na urządzenia mobilne? O tym pisaliśmy w raporcie Interaktywnie.com.
Liczba mobilnych internautów rośnie z miesiąca na miesiąc, bo praktycznie każdy posiada dziś smartfona i jego użytkowanie zmieniło w porównaniu z pierwotnym wykorzystywaniem telefonów komórkowych. Kiedyś telefony służyły wyłącznie do rozmów i wysyłania SMS-ów. Dziś smartfon nie tylko łączy nas ze znajomymi, ale także ze światem poprzez Internet i różnego rodzaju aplikacje. Już prawie jedna trzecia, bo aż 27,37% e-maili odbieranych jest na urządzeniach mobilnych i liczba ta stale rośnie (analiza przeprowadzona w maju br. przez Salelifter sp. z o.o. na blisko 8,5 mln adresów e-mail).
Funkcją ułatwiającą wysyłkę mailingów na smartfony jest targetowanie pod urządzenia mobilne, które dodatkowo pozwala na wybór systemu, przykładowo iOS, Windows Phone czy Android. Aby mieć pewność, że e-mail wyświetli się prawidłowo, skorzystajmy z responsywnego projektowania kreacji. Korzyść jest ogromna, bo obsługa wszystkich rodzajów ekranów, nie tylko urządzeń mobilnych. Oszczędność czasu i pieniędzy – jeden e-mail, wiele możliwości i co najważniejsze konwersja wyższa nawet o 40 proc.
Przechodząc do spraw technicznych, można wskazać pięć elementów, o których nie można zapomnieć tworząc mailingi docierające na urządzenia mobilne. Jednokolumnowy układ kreacji. Mniej znaczy więcej i ta zasada odnosi się prawie do wszystkiego. Siła jest w prostocie. Wyraźne zaznaczenie CTA, a za optymalny uważa się 44 x 44 pikseli. Hierarchia, czyli to co najważniejsze na samej górze. Pionowy układ treść ułatwi odbiorcy jej przeglądanie. Dostosowane grafiki i większa czcionka. Nie powinny być one mniejsze niż 14 pikseli w przypadku czcionki głównej i 22 pikseli dla nagłówków. Tekst będzie czytelny dla odbiorcy i nie będzie musiał powiększać on ekranu.
Całość raportu można pobrać TUTAJ
Judyta Mojżesz-Zimonczyk, Raport Interaktywnie.com, Marketing mobilny, http://interaktywnie.com/biznes/artykuly/raporty-interaktywnie-com/raport-interaktywnie-com-marketing-mobilny-252290
które moga Cię zainteresować
Grudzień to wyjątkowy miesiąc dla marketingu, pełen świątecznego blasku, noworocznych postanowień i sezonowych okazji. Poszukujemy nie tylko idealnych prezentów i świątecznych dekoracji, ale również unikalnych sposobów na celebrowanie i przywitanie N...
Kalendarzowo jesień w pełni, a listopad swym chłodem przywodzi na myśl zimowe chwile. Czas zadumy i refleksji, gdy dni stają się krótsze, a noce dłuższe. W sklepach powoli pojawia się asortyment świąteczny. Wielkimi krokami zbliża się dzień największ...
Po lecie zostały już tylko wspomnienia, w kalendarzu zaś na dobre zagościł jesienny klimat, a z nim nadeszło wiele okazji do inspirujących kampanii reklamowych. Przed nami październik: miesiąc, który dla marketerów jest bardzo kreatywnym czasem, nie ...
Przeczytaj, co mówią o nas inni