BLOG

INIS po raz drugi w rankingu Deloitte Technology Fast 500 EMEA

INIS po raz drugi w rankingu Deloitte Technology Fast 500 EMEA

W tegorocznym rankingu firm technologicznych w regionie EMEA (Europa, Bliski Wschód, Afryka) znalazły się 62 firmy z Europy Środkowej. Aż 25 z nich to spółki z Polski. Najwyżej, bo na siódmym miejscu w zestawieniu Deloitte Technology Fast 500 EMEA uplasowała się czeska spółka Kiwi.com. Spośród polskich firm najlepszą pozycję (37) zajęła spółka Tooploox. Tytuł tegorocznego lidera trafił do brytyjskiej spółki Deliveroo, specjalizującej się w zamówieniach posiłków online. Średni wzrost przychodów w zestawieniu wyniósł 1 377 proc.

INIS uplasowała się na 256. miejscu w regionie EMEA. Dla przypomnienia, w rankingu Deloitte Technology Fast 50 CE w tym roku znaleźliśmy się na 27. miejscu a wzrost obrotów o 475 proc. w ciągu ostatnich czterech lat zapewnił nam 9. miejsce wśród firm z Polski.

Ranking grupuje najszybciej rozwijające się spółki technologiczne z 18 krajów w regionie EMEA. Analiza oparta jest o procentowy wzrost przychodów na przełomie ostatnich czterech lat (2013 r. vs 2016 r.). Średnia stopa wzrostu przychodów wszystkich spółek z zestawienia wyniosła 1 377 proc., dla porównania w edycji ubiegłorocznej było to 967 proc. Aby znaleźć się na liście trzeba było osiągnąć średni wzrost w wysokości 220 proc.

 

W pierwszej dziesiątce znalazły się trzy firmy z Europy Środkowej: dwie z Czech i jedna z Litwy, w tym zwycięzca Technology Fast 50 spółka Kiwi.com. W pierwszej setce Fast 500 uplasowało się dziewięć firm z naszego regionu, w tym trzy z Polski. Oprócz Tooploox były to jeszcze Absolvent.pl i Cloud Technologies. Łącznie nasz kraj w EMEA Technology Fast 500 ma 25 reprezentantów. Siedem spółek pochodzi z Litwy, sześć z Chorwacji, pięć z Bułgarii i Czech, po cztery z Rumunii i Słowacji, trzy z Węgier oraz po jednej z Bośni i Hercegowiny, Estonii i Łotwy.

 

Podobnie jak w poprzednich latach najliczniej reprezentowanym państwem jest Francja, z której pochodzą 97 spółki. Drugie miejsce należy do Wielkiej Brytanii - 92, a trzecie do Holandii - 50.

Tegoroczna edycja Deloitte Technology Fast 500 EMEA tradycyjnie została zdominowana przez spółki z sektora oprogramowania, które stanowią blisko 67 proc. całego zestawienia. Firm reprezentujących kategorię media jest 13 proc. Trzecie miejsce zajmują branże komunikacyjna i sprzęt komputerowy, zajmujący po około 6 proc.

O rankingu:

Ranking „Deloitte Technology Fast 500 EMEA” przedstawia 500 najszybciej rozwijających się firm technologicznie innowacyjnych w regionie EMEA, a firmy uszeregowane są na podstawie tempa wzrostu osiąganych przychodów. Program jest globalny: oprócz rankingu EMEA są również dwa rankingi obejmujące region Asia Pacific oraz North America. Firmy nominowane do rankingu pochodzą z regionalnych konkursów (główna kategoria). Polska była uwzględniona w rankingu „Technology Fast 50 Central Europe”, który został opublikowany w październiku br.

Pobierz Raport: Deloitte Technology Fast 500 EMEA – edycja 2017

Źródło: Materiały prasowe Deloitte

Pozostałe wpisy

które moga Cię zainteresować

Grudzień w marketingu: Święta, sylwestrowe szaleństwo i noworoczne postanowienia

Grudzień to wyjątkowy miesiąc dla marketingu, pełen świątecznego blasku, noworocznych postanowień i sezonowych okazji. Poszukujemy nie tylko idealnych prezentów i świątecznych dekoracji, ale również unikalnych sposobów na celebrowanie i przywitanie N...

Listopad w marketingu: Black Friday, Cyber Monday i przygotowania do zimy

Kalendarzowo jesień w pełni, a listopad swym chłodem przywodzi na myśl zimowe chwile. Czas zadumy i refleksji, gdy dni stają się krótsze, a noce dłuższe. W sklepach powoli pojawia się asortyment świąteczny. Wielkimi krokami zbliża się dzień największ...

Październik w marketingu: różowy październik, Dzień Nauczyciela, Halloween i inne branżowe wydarzenia

Po lecie zostały już tylko wspomnienia, w kalendarzu zaś na dobre zagościł jesienny klimat, a z nim nadeszło wiele okazji do inspirujących kampanii reklamowych. Przed nami październik: miesiąc, który dla marketerów jest bardzo kreatywnym czasem, nie ...

Opinie naszych klientów

Przeczytaj, co mówią o nas inni

BLOG
fb
ln
yt