Google AdWords po prawie 18 latach istnienia przeszedł rebranding. Od dziś jego nowa nazwa to Google Ads. Razem z AdWords przekształca się również cały ekosystem marketingowy Google.
Google Ads będzie w zasadzie spadkobiercą systemu Google AdWords z tą jednak różnicą, że skupiony będzie przede wszystkim na reklamowaniu mniejszych biznesów/stron www oraz – co chyba najważniejsze – zostanie dodana do niego szczypta magii w postaci Google’owego AI. Tak, tak – za niedługo pieniędzmi w ramach kampanii Google Ads dysponować będzie człowiek wespół ze sztuczną inteligencją wprost od Google. Ponoć ma to pomóc jeszcze lepiej dysponować budżetem.
Do tej pory wszelkie systemy automatycznie zarządzające budżetem w ramach Google AdWords działały w większości przypadków poprawnie, co nie znaczy, że idealnie.
Google w oficjalnej informacji pisze, że Google Ads powinno pomóc właścicielom małych biznesów szybko i bez problemu uruchomić swoją kampanię reklamową a także – robić to w prosty i szybki sposób. Zamiast tego – będą mogli skupić się na realizowaniu tego co potrafią robić (czyli zarabiać pieniądze).
To nie jedynie zmiany, bowiem Google łączy platformę DoubleClick oraz Google Analytics 360 Suite, tworząc jeden brand pod nazwą Google Marketing Platform. Powodem połączenia jest chęć umożliwienia lepszej współpracy zespołów marketingowych w przedsiębiorstwach. Nowością w nowym brandzie jest narzędzie Display & Video 360, które łączy funkcje z usług DoubleClick Bid Manager, Campaign Manager oraz Studio and Audience Center. Łącząc te usługi Google ma nadzieję sprostać oczekiwaniom użytkowników którzy chcą jeszcze lepiej zarządzać, monitorować i analizować swoje kampanie reklamowe.
Ostatnią zmianą Google jest połączenie DoubleClick for Publishers i DoubleClick AdExchange w nową, kompletną i ujednoliconą platformę reklamy programatycznej o nazwie Google Ad Manager.
Celem rebrandingu jest uproszczenie i ujednolicenie gamy produktów dla reklamodawców. Wszystkie zmiany przeprowadzane przez Google już od pewnego czasu, maja doprowadzić do ułatwienia reklamodawcom działania na swoich platformach.
Źródło: https://www.blog.google/technology/ads/new-advertising-brands/
które moga Cię zainteresować
Grudzień to wyjątkowy miesiąc dla marketingu, pełen świątecznego blasku, noworocznych postanowień i sezonowych okazji. Poszukujemy nie tylko idealnych prezentów i świątecznych dekoracji, ale również unikalnych sposobów na celebrowanie i przywitanie N...
Kalendarzowo jesień w pełni, a listopad swym chłodem przywodzi na myśl zimowe chwile. Czas zadumy i refleksji, gdy dni stają się krótsze, a noce dłuższe. W sklepach powoli pojawia się asortyment świąteczny. Wielkimi krokami zbliża się dzień największ...
Po lecie zostały już tylko wspomnienia, w kalendarzu zaś na dobre zagościł jesienny klimat, a z nim nadeszło wiele okazji do inspirujących kampanii reklamowych. Przed nami październik: miesiąc, który dla marketerów jest bardzo kreatywnym czasem, nie ...
Przeczytaj, co mówią o nas inni