BLOG

e-Mikołaj rozdaje e-prezenty

e-Mikołaj rozdaje e-prezenty

W tym roku wymianę dekoracji i asortymentu na te świąteczne w sklepach stacjonarnych można było zauważyć już pod koniec października. W Emailingowej Sieci Reklamowej INIS start świątecznych kampanii mailingowych zaobserwowaliśmy w przedostatnim tygodniu listopada.

Dokonaliśmy analizy zagranicznych kreacji reklamowych ostatnich lat, które być może będą dla Was ciekawą inspiracją. Dla tych, którzy jeszcze nie zaczęli myśleć o świątecznych newsletterach i mailingach reklamowych, albo są w fazie przygotowań mamy kilka wskazówek, jak zwiększyć sprzedaż w tym okresie i co najważniejsze pomóc swoim klientom w wyborze prezentów.

Według badania Deloitte w tym roku na święta wydamy o 13 proc. więcej niż w 2013 roku, z czego 40 proc. przeznaczymy na prezenty. 36 procent Polaków deklaruje, że będzie częściej niż przed rokiem szukało informacji o niższych cenach, specjalnych okazjach, rabatach czy bonach zakupowych w internecie.

Według portalu kodyrabatowe.pl w ubiegłym roku, Polacy najwięcej zakupów przez internet dokonali w tygodniu poprzedzającym święta. Najbardziej spokojny okres przypadł z kolei na dni świąteczne i 7 grudnia. Czasem najbardziej wzmożonego ruchu przedświątecznego był poniedziałek 16 grudnia, kiedy to zakupów dokonywano niemal dwukrotnie częściej niż wynosiła średnia na grudzień.

O czym na pewno nie warto zapomnieć?

Niesztampowa kreacja, czyli zwróć uwagę odbiorcy

Wyróżnij się z tłumu świątecznych emaili. Nie trzymaj się zwykłego projektu lub szablonu, ale dostosuj go do swojego produktu czy wręcz przygotuj go specjalnie pod strategię marki, którą reprezentujesz. Okres świąteczny to najlepszy czas, kiedy możesz zwrócić uwagę odbiorców.

W kreacjach świątecznych znanej firmy TK Maxx zajmującej się sprzedażą detaliczną wielu produktów, w każdym elemencie wykorzystywane są pozytywne skojarzenia związane ze świętami. Użycie poroża renifera wraz z metkami współpracujących firm w połączeniu z hasłem „Wielkie marki, małe ceny” idealnie wpływa na odbiorów klienta. Tak samo jak w przypadku drugiej kreacji, wykorzystanie grafiki z kobietą pokazującą różne emocje, od zdziwienia do radości, a nawet euforii buduje bardzo pozytywne odczucia związane z otrzymywaniem prezentu. Najważniejszy jest więc pomysł!

 TK Maxx  Times_TK_Maxx_ad

 

Darmowa dostawa, e-bony czyli coś dla zapracowanych, spóźnialskich i niezdecydowanych.

Współczesne czasy wymuszają na reklamodawcach myślenie o kompleksowości oferty. Zaproponowanie rabatów czy świątecznych produktów specjalnych to już za mało. Dlatego coraz częściej obserwuje się dołączanie do oferty, darmowej dostawy czy pakowania prezentu. Przygotowanie usługi full service jest dla niektórych idealnym rozwiązaniem.

 apr-25-2013-xmas  Toys-R-Us-email

 

Powyższe marki wykorzystały darmową dostawę w trzech formach: darmowej dostawy bez względu na wielkość zamówienia, ograniczonej do minimalnego zamówienia, a także przedstawiając kalendarz, w którym zaznaczone są dni darmowej dostawy.

Dla niezdecydowanych i spóźnialskich, bardzo dobrym rozwiązaniem są e-bony podarunkowe, które w łatwy sposób można kupić i wręczyć – wysyłając je na mailową skrzynkę pocztową. Co najważniejsze odbiorca może wykorzystać voucher kupując dokładnie taki prezent jaki go interesuje. A Ty masz o jeden stres mniej – niwelujesz ryzyko niezadowolenia z prezentu osoby obdarowywanej.

 122513_garnet_hill  Last-Minute-Presents-For-Christmas-Day-Gift-Vouchers.clipular

 

Bożonarodzeniowy konkurs, czyli pozwól swoim klientom wygrać

Każdy z nas uwielbia wygrywać konkursy, dlatego Boże Narodzenie to idealny czas na przygotowanie świątecznego konkursu z nagrodami. Tym samym to idealny sposób na zwrócenie uwagi na Twój biznes i powiększenie grona sympatyków Twojego produktu czy usługi, szczególnie gdy mechanizm konkursu opiera się na udostępnianiu treści znajomym poprzez e-mail bądź w social media. Święta to idealny moment na podtrzymywanie relacji z Twoimi klientami.

 info@jcpbuttons.com-christmas  c3309946dd0ac7a4363f2bd191417cd6

 

Świąteczne i noworoczne wyprzedaże

Wyprzedaże, rabaty, promocje to narzędzia kampanii mailingowych, które są zawsze skuteczne, więc nie warto o nich zapomnieć w okresie świąteczno- noworocznym. Jak w przypadku każdej oferty, upewnij się, że czas jest ograniczony, który zmotywuje do zakupu. Wprowadzenie limitu czasowego w ofertach wprowadza poczucie pilności, które pomaga pozytywnie wpływać na decyzje zakupowe.

 Metro-Department-Store-After-Christmas-Sale-December-2012

 

Odliczanie – święta coraz bliżej, pozostały Ci 3 dni

I na koniec… Odliczanie czasu do świąt, może być denerwujące, ale z drugiej strony mobilizuje klientów do zakupów, szczególnie tych spóźnialskich. Czasu coraz mniej, za tydzień święta, ostatnie dni na zrobienie prezentu Twoim bliskim, ostatnie dni wyprzedaży to zwroty, które używane zarówno w tytule wiadomości jak i w kreacjach będą wymuszać reakcję odbiorcy.

 animated-gif-email8

 

Mam nadzieję, że powyższe wskazówki i kreacje będą dla Ciebie inspiracją jak wykorzystać ten niewątpliwie magiczny okres do oczarowania swoich klientów.

Judyta Mojżesz-Zimonczyk, PR & Marketing Manager INIS sp. z o.o., Emailingowa Sieć Reklamowa, o-m.pl,

Pozostałe wpisy

które moga Cię zainteresować

Grudzień w marketingu: Święta, sylwestrowe szaleństwo i noworoczne postanowienia

Grudzień to wyjątkowy miesiąc dla marketingu, pełen świątecznego blasku, noworocznych postanowień i sezonowych okazji. Poszukujemy nie tylko idealnych prezentów i świątecznych dekoracji, ale również unikalnych sposobów na celebrowanie i przywitanie N...

Listopad w marketingu: Black Friday, Cyber Monday i przygotowania do zimy

Kalendarzowo jesień w pełni, a listopad swym chłodem przywodzi na myśl zimowe chwile. Czas zadumy i refleksji, gdy dni stają się krótsze, a noce dłuższe. W sklepach powoli pojawia się asortyment świąteczny. Wielkimi krokami zbliża się dzień największ...

Październik w marketingu: różowy październik, Dzień Nauczyciela, Halloween i inne branżowe wydarzenia

Po lecie zostały już tylko wspomnienia, w kalendarzu zaś na dobre zagościł jesienny klimat, a z nim nadeszło wiele okazji do inspirujących kampanii reklamowych. Przed nami październik: miesiąc, który dla marketerów jest bardzo kreatywnym czasem, nie ...

Opinie naszych klientów

Przeczytaj, co mówią o nas inni

BLOG
fb
ln
yt