BLOG

E-commerce 2015- Raport Interaktywnie.com

E-commerce 2015- Raport Interaktywnie.com

Specjaliści szacują, że w 2016 roku wartość polskiego rynku e-commerce może wzrosnąć nawet do 38 miliardów złotych. To o ponad 9 miliardów więcej niż w zeszłym roku. Nic dziwnego, już rok temu ponad połowa polskich internautów robiła zakupy w sieci, a teraz - kiedy "buy buttony" atakują nas nawet z serwisów społecznościowych, liczba ta będzie rosnąć. Tylko czy na pewno tak szybko, jak byśmy tego chcieli? E-sprzedawcy, by dzisiaj przyciągnąć klienta, muszą przecież dysponować czymś więcej niż tylko dobrym towarem w dobrej cenie.

Jeszcze do niedawna gorącym trendem był m-commerce, o którym mówiło się, że całkowicie zastąpi tradycyjny elektroniczny handel. Dzisiaj wiemy, że choć popularność urządzeń mobilnych rośnie, sprzedaż za ich pośrednictwem nie jest dominująca. Choć nie znaczy, że można ją lekceważyć.

Tymczasem wymóg rejestracji, konieczność wypełniania długich formularzy i problemy z mobilną płatnością wciąż są na porządku dziennym. Polscy e-przedsiębiorcy ciągle jeszcze o sprzedaży w sieci, myślą głównie w kategorii platform sprzętowych, tymczasem na świecie coraz głośniej mówi się o potrzebie sprzedaży wielokanałowej. Bo klienci nie działają na zasadzie zero-jedynkowej ani w świecie offline, ani online.

Tym bardziej więc nie można przeceniać roli mediów społecznościowych, które - w pogoni za monetyzacją swojego ruchu - w ostatnim czasie przypuściły wzmożony szturm na e-konsumentów. "Buy buttony" pojawiły się i na Twitterze i na Pintereście, i choć wzbudziły ogromną dyskusję, specjaliści wypowiadający się z raporcie nie są skłonni już dzisiaj ogłaszać kolejnej rewolucji.

Czy jest więc coś, na co już dzisiaj można postawić? Specjaliści konsekwentnie oceniają, że właściciele e-sklepów nie powinni lekceważyć potęgi Big Data. Im więcej wiedzą o klientach, tym lepszą usługę mogą im zapewnić. Bo e-commerce to już nie tylko sprzedaż towarów, ale usług właśnie. O ile kiedyś najważniejszym kryterium wyboru była cena, o tyle dzisiaj składa się na nie cały szereg okoliczności towarzyszących, z których sprawna wysyłka jest jedną z najważniejszych.

Na co jeszcze zwracają uwagę e-klienci i jak polskie e-sklepy radzą sobie z tymi oczekiwaniami? O tym możecie przeczytać w najnowszym raporcie Interaktywnie.com.

Zachęcamy do bezpłatnego pobrania! KLIKNIJ I POBIERZ

Źródło: Interaktywnie.com

Pozostałe wpisy

które moga Cię zainteresować

Grudzień w marketingu: Święta, sylwestrowe szaleństwo i noworoczne postanowienia

Grudzień to wyjątkowy miesiąc dla marketingu, pełen świątecznego blasku, noworocznych postanowień i sezonowych okazji. Poszukujemy nie tylko idealnych prezentów i świątecznych dekoracji, ale również unikalnych sposobów na celebrowanie i przywitanie N...

Listopad w marketingu: Black Friday, Cyber Monday i przygotowania do zimy

Kalendarzowo jesień w pełni, a listopad swym chłodem przywodzi na myśl zimowe chwile. Czas zadumy i refleksji, gdy dni stają się krótsze, a noce dłuższe. W sklepach powoli pojawia się asortyment świąteczny. Wielkimi krokami zbliża się dzień największ...

Październik w marketingu: różowy październik, Dzień Nauczyciela, Halloween i inne branżowe wydarzenia

Po lecie zostały już tylko wspomnienia, w kalendarzu zaś na dobre zagościł jesienny klimat, a z nim nadeszło wiele okazji do inspirujących kampanii reklamowych. Przed nami październik: miesiąc, który dla marketerów jest bardzo kreatywnym czasem, nie ...

Opinie naszych klientów

Przeczytaj, co mówią o nas inni

BLOG
fb
ln
yt