Już dziś Dzień Darmowej Dostawy. Oznacza to, że wszyscy klienci mają szansę na zrobienie zakupów online bez ponoszenia kosztów dostawy. W tym roku do akcji przyłączyło się 2550 sklepów internetowych. Organizatorem akcji jest serwis eKomercyjnie.pl.
Dzień Darmowej Dostawy (DDD) inspirowany jest akcją Free Shipping Day odbywającą się w Stanach Zjednoczonych od 2009 roku.
Głównym celem akcji jest zachęcenie jak największej liczby osób do zrobienia zakupów w sieci (jako alternatywy dla odwiedzania tradycyjnych sklepów). Darmowa dostawa dobrze przemawia do osób, które do tej pory nie zamawiały w sieci, ale również dodatkowo zachęca dotychczasowych e-klientów do ponownych zakupów.
W tym dniu sklepy uczestniczące w akcji oferują wszystkim swoim klientom darmową dostawę zamówień, niezależnie od ich wartości, sposobu płatności i metody dostawy.
Z roku na rok liczba sklepów biorących udział w DDD stale rośnie. W zeszłorocznej edycji Dnia Darmowej Dostawy wzięła udział rekordowa liczba sklepów – 2450. Najwięcej firm zgłosiło się w kategoriach: „Dom i ogród” (17,4%), „Uroda i zdrowie” (12,4%), „Odzież, dodatki” (12,3%), „Dla dzieci” (7,5%) oraz „Sport” (5,7%).
W ubiegłym roku, w trakcie 24 godzin trwania akcji strona www.dziendarmowejdostawy.pl wygenerowała prawie 3 mln przejść na strony sklepów. Z kolei w dniach od 1 do 3 grudnia na stronie Dnia Darmowej Dostawy odnotowano aż 161 tys. wizyt i ponad 116 tys. użytkowników, którzy średnio spędzali na niej prawie 5 minut.
Jak deklarowały sklepy biorące udział w zeszłorocznej edycji akcji, ponad 90% sklepów odnotowało zwiększony ruch na swoich stronach, a prawie 80% potwierdziło zwiększoną liczbę zamówień w porównaniu do średniej z listopada. Stuprocentowy wzrost sprzedaży w tym dniu odnotowało ponad 30% sklepów.
Z niecierpliwością czekamy na wyniki z tegorocznej akcji. Zobaczymy czy uda się pobić kolejny rekord.
które moga Cię zainteresować
Grudzień to wyjątkowy miesiąc dla marketingu, pełen świątecznego blasku, noworocznych postanowień i sezonowych okazji. Poszukujemy nie tylko idealnych prezentów i świątecznych dekoracji, ale również unikalnych sposobów na celebrowanie i przywitanie N...
Kalendarzowo jesień w pełni, a listopad swym chłodem przywodzi na myśl zimowe chwile. Czas zadumy i refleksji, gdy dni stają się krótsze, a noce dłuższe. W sklepach powoli pojawia się asortyment świąteczny. Wielkimi krokami zbliża się dzień największ...
Po lecie zostały już tylko wspomnienia, w kalendarzu zaś na dobre zagościł jesienny klimat, a z nim nadeszło wiele okazji do inspirujących kampanii reklamowych. Przed nami październik: miesiąc, który dla marketerów jest bardzo kreatywnym czasem, nie ...
Przeczytaj, co mówią o nas inni