BLOG

Drastyczne kary za spam i dłuższy termin na odstąpienie od umowy

Drastyczne kary za spam i dłuższy termin na odstąpienie od umowy

Przypominamy, że 25 grudnia w życie weszły nowe przepisy dotyczące praw konsumenta. Kara za spamowanie może wynieść, aż 3 proc. rocznych przychodów firmy i nie dotyczy to tylko otrzymywania wiadomości drogą elektroniczną, ale także niechcianych telefonów z call center. Dodatkowo, każdy z nas ma 14 dni na odstąpienie od umowy zawartej na odległość, dzięki czemu ułatwia to konsumentom zwrot towaru zakupionego online.

Nowa ustawa zmienia artykuł 172 ustawy Prawo telekomunikacyjne, zgodnie z którym zakazane jest "używanie telekomunikacyjnych urządzeń końcowych i automatycznych systemów wywołujących do celów marketingu bezpośredniego, chyba że abonent lub użytkownik końcowy uprzednio wyraził na to zgodę". To oznacza, że niezgodne z prawem będą wszelkie reklamy wysyłane e-mailem i telefony z ofertami, na które wcześniej konsument nie wyraził zgody. I co najważniejsze ochroną objęci są wszyscy nie tylko osoby fizyczne.

Ponadto, wydłużony został o cztery dni dziesięciodniowy termin na złożenie oświadczenia o odstąpieniu od umowy zawartej na odległość. Tym samym konsumenci mają dwa tygodnie na zwrot produktu zakupionego online.

Nowe prawo nakłada także na przedsiębiorców obowiązek uzyskania zgody konsumenta na każdą dodatkową płatność, wykraczającą poza uzgodnione wynagrodzenie za główne obowiązki umowne, najpóźniej w chwili wyrażenia przez klienta woli związania się umową.

Źródło: force.org.pl, materiały prasowe

Pozostałe wpisy

które moga Cię zainteresować

Grudzień w marketingu: Święta, sylwestrowe szaleństwo i noworoczne postanowienia

Grudzień to wyjątkowy miesiąc dla marketingu, pełen świątecznego blasku, noworocznych postanowień i sezonowych okazji. Poszukujemy nie tylko idealnych prezentów i świątecznych dekoracji, ale również unikalnych sposobów na celebrowanie i przywitanie N...

Listopad w marketingu: Black Friday, Cyber Monday i przygotowania do zimy

Kalendarzowo jesień w pełni, a listopad swym chłodem przywodzi na myśl zimowe chwile. Czas zadumy i refleksji, gdy dni stają się krótsze, a noce dłuższe. W sklepach powoli pojawia się asortyment świąteczny. Wielkimi krokami zbliża się dzień największ...

Październik w marketingu: różowy październik, Dzień Nauczyciela, Halloween i inne branżowe wydarzenia

Po lecie zostały już tylko wspomnienia, w kalendarzu zaś na dobre zagościł jesienny klimat, a z nim nadeszło wiele okazji do inspirujących kampanii reklamowych. Przed nami październik: miesiąc, który dla marketerów jest bardzo kreatywnym czasem, nie ...

Opinie naszych klientów

Przeczytaj, co mówią o nas inni

BLOG
fb
ln
yt