Codziennie aż 98% ankietowanych boryka się z niechcianymi wiadomościami, które zaśmiecają ich skrzynki pocztowe. Na ich usuwanie jedna trzecia z nich przeznacza aż 66 minut miesięcznie. Czy jest to dla nas uciążliwe? Zachęcamy do zapoznania się z wynikami Badania zjawiska spamu w Polsce 2016.
![]() |
Fundacja Rozwoju i Ochrony Komunikacji Elektronicznej FORCE w na przełomie czerwca i lipca, po raz drugi przeprowadziła Badanie zjawiska spamu w Polsce.
W Badaniu wzięło udział 746 osób. Jego głównym celem było ustalenie poziomu świadomości odbiorców wiadomości e-mail w zakresie zjawiska jakim jest spam oraz jego skali. Ankietowani odpowiadali na pytania dotyczące problemu, jakim jest obecnie spam, jego uciążliwości oraz metod walki z nim.
94% ankietowanych odczuwa uciążliwość spamu w mniejszym lub większym stopniu. Z drugiej strony tylko 19% z nich zgłasza spam do administratora swojej poczty i tylko 14% ankietowanych zna instytucje, które wspierają internautów w walce ze spamem. Wyniki Badania pokazują jak ważne jest podnoszenie świadomości na temat metod przeciwdziałania zjawisku spamu.
Pozytywnie kształtują się wyniki dotyczące filtrów antyspamowych – aż 70% ankietowanych deklaruje ich wykorzystywanie na co najmniej jednej ze skrzynek pocztowych.
Patronat medialny nad badaniem objęło m.in. INIS. Cały Raport z Badania zjawiska spamu w Polsce możliwy do pobrania tutaj
które moga Cię zainteresować
Grudzień to wyjątkowy miesiąc dla marketingu, pełen świątecznego blasku, noworocznych postanowień i sezonowych okazji. Poszukujemy nie tylko idealnych prezentów i świątecznych dekoracji, ale również unikalnych sposobów na celebrowanie i przywitanie N...
Kalendarzowo jesień w pełni, a listopad swym chłodem przywodzi na myśl zimowe chwile. Czas zadumy i refleksji, gdy dni stają się krótsze, a noce dłuższe. W sklepach powoli pojawia się asortyment świąteczny. Wielkimi krokami zbliża się dzień największ...
Po lecie zostały już tylko wspomnienia, w kalendarzu zaś na dobre zagościł jesienny klimat, a z nim nadeszło wiele okazji do inspirujących kampanii reklamowych. Przed nami październik: miesiąc, który dla marketerów jest bardzo kreatywnym czasem, nie ...
Przeczytaj, co mówią o nas inni