Emocje, niestety głównie te negatywne, po wczorajszym meczu z Kolumbią jeszcze utrzymują się na wysokim poziomie. Ale z Polską czy bez niej, mistrzostwa toczą się dalej. W tej smutnej, dla Polaków już właściwie postmundialowej rzeczywistości, kibiców starają się pocieszyć i rozweselić marki. Świat kręci się dalej, a jak przekonują poniższe przykłady, nawet porażkę drużyny narodowej można (i warto) próbować przekuć w sukces marketingowy. Zobaczcie kto reaguje w trakcie mistrzostw w Rosji najszybciej i najtrafniej.
1. Żywiec
Nie ma niespodzianki. Żywiec reaguje na wszystkie nadarzające się okoliczności, które przynosi samo “Ż”. Nie mógł więc przegapić okazji do zakomunikowania “Polacy nic się nie stało!” w charakterystyczny dla siebie sposób.
2. Nivea Men
Nivea Men również przekonuje kibiców, że nic się nie stało. I choć z tą częścią ciężko się zgodzić, bo przecież nadzieje były ogromne, to wszyscy dopingujący naszą kadrę czują się jakby na ich głowy wylano kubeł zimnej wody. Szkoda, że głowy piłkarzy się zagotowały - być może taki zimny prysznic byłby bardziej wskazany przed meczem...
3. Ceneo
Nieco bardziej dosadnie na postawę naszych reprezentantów zareagowało Ceneo. Doskonale wpisując się w nastroje polskich kibiców proponuje naszym graczom spakowanie walizek na powrót. W końcu piłkarze wylecieli już z mundialu, więc teraz pozostaje im tylko wylot na wakacje.
4. bat - grupa PSB
Choć po meczu z Senegalem optymiści mogli mieć jeszcze nadzieje na wyjście Polaków z grupy, to marka bat, przewidziała, jak w niedzielę będzie wyglądać telewizor w zapewne niejednym polskim domu. Niestety niespodzianki nie było i cegły mogły znaleźć inne od docelowego zastosowanie. Być może skład budowlany powinni też odwiedzić piłkarze kadry - gdyż w najbliższym czasie czeka ich trudne zadanie - odbudowanie zaufania kibiców.
5. Frosta - paluszki z charakterem
Ta kreacja choć pojawiła się już wcześniej na profilu Paluszków z charakterem, to wyjątkowo dobrze obrazuje z czym mieliśmy do czynienia przed i podczas występu naszych piłkarzy na mistrzostwach. Oczekiwania i nadzieje zostały rozgrzane do czerwoności, ale nie zostały niestety spełnione - co słusznie zauważył jeden z komentujących na profilu ;)
6. Ballantine’s
Wprawić fanów reprezentacji w lepszy nastrój próbuje także Ballantine’s. Proponuje kibicom podniesienie głowy i szklanki swojego trunku do góry. Zapewne kibice chętniej czynili by to w geście triumfu, jednak rzeczywistość okazała się gorzka i Polakom pozostaje jedynie zapijanie smutków. Doraźnie być może pozwoli to na chwilę zapomnieć o niekorzystnych wynikach, jednakowoż nie rekomendujemy stosowania tego rodzaju terapii na dłuższą metę!
7.Muzeum Narodowe w Warszawie
Ta kreacja obiegła polski internet już po meczu z Senegalem. Niestety po drugim spotkaniu okazuje się nadal być aktualna, więc Muzeum udostępniło ją ponownie. Obraz Jacka Malczewskiego doskonale przedstawia reakcje kibiców na grę naszych reprezentantów - w trakcie lepiej zasłonić oczy, a po meczu pozostaje tylko facepalm ;)
W piłce nożnej jak w biznesie - porażki bolą, ale grunt to nie załamywać rąk i wyciągać wnioski na przyszłość. Nasi piłkarze odebrali srogą lekcję futbolu od rywali, ale wymienione wyżej marki wykorzystują nadarzające się sytuacje po mistrzowsku - podobnie jak Kolumbijczycy we wczorajszym spotkaniu. Miejmy nadzieję, że sztabowi i piłkarzom kadry również uda się przekuć boleść porażki w przyszłe sukcesy. Bo choć dzisiaj kręcimy głową z niedowierzaniem i dezaprobatą to przecież w głębi serca wszyscy wierzymy, że już za 4 lata Polska będzie mistrzem świata! I o real-time marketingu w takich okolicznościach dopiero chętnie napiszemy!
Paweł Zasuń, Marketing specialist, INIS, p.zasun@inis.pl
które moga Cię zainteresować
Grudzień to wyjątkowy miesiąc dla marketingu, pełen świątecznego blasku, noworocznych postanowień i sezonowych okazji. Poszukujemy nie tylko idealnych prezentów i świątecznych dekoracji, ale również unikalnych sposobów na celebrowanie i przywitanie N...
Kalendarzowo jesień w pełni, a listopad swym chłodem przywodzi na myśl zimowe chwile. Czas zadumy i refleksji, gdy dni stają się krótsze, a noce dłuższe. W sklepach powoli pojawia się asortyment świąteczny. Wielkimi krokami zbliża się dzień największ...
Po lecie zostały już tylko wspomnienia, w kalendarzu zaś na dobre zagościł jesienny klimat, a z nim nadeszło wiele okazji do inspirujących kampanii reklamowych. Przed nami październik: miesiąc, który dla marketerów jest bardzo kreatywnym czasem, nie ...
Przeczytaj, co mówią o nas inni