Dziś chcielibyśmy przedstawić, dlaczego każda marka lub firma powinna znaleźć swoje pole do działania na Instagramie i jakie nowe możliwości otwiera obecność w tym kanale social mediów. Początki bywają trudne, ale opanowanie hashtagów oraz innych, nowych funkcji Instagrama (jak Insta Stories), nie powinno być trudne - aplikacja jest bardzo intuicyjna, a wiele dobrych praktyk można podglądać na popularnych profilach na Instagramie. Przykłady można mnożyć, ale te 7 powodów jest kluczowych, by zrozumieć potencjał tej aplikacji.
Instagram daje możliwość zaprezentowania swojej marki w kompletnie innym, ciekawszym kontekście - zorganizuj konkurs, loterię, zrób swój hashtag, a może poproś swoich klientów o tagowanie swojej marki przy zdjęciach? Fani na Twoim profilu z pewnością to zauważą - i jeżeli nagroda będzie odpowiednia, to rozsławią Twoją markę, wykażą się zaangażowaniem. Nagroda nie musi być droga, czasem i specjalny rabat lub ciekawy gadżet wystarczą.
Pojawiasz się tam, gdzie Twoi fani. Jak lubią spędzać czas? Czy przesiadują w kawiarniach? A może robią duże zakupy w centrach handlowych? Jeżdżą na koncerty disco polo, czy może wolą słuchać popu? Używają smartfonów i często robią sobie selfie? Pokaż Twoim fanom, że jesteś taki jak oni. To znacząco wpłynie na jakość ruchu na Twojej stronie.
Laptop z otwartymi zakładkami, tatuaż na ręce, kubek i ręka wystawiona przed siebie. Aranżuj swoje zdjęcia w taki sposób, w jaki mogliby coś pokazać Twoi klienci. Dzięki temu, masz możliwość zbudować o wiele większą wiarygodność i zaufanie do siebie. Nikt nie lubi oglądać krzyczących reklam, ale zdjęcie swojego pokoju, z delikatnie wkomponowanymi produktami? Będzie interesujące i przełoży się na zasięg.
Tagowanie osób oraz pisanie o ich wrażeniach i przeżyciach z marką - to kolejny przykład dlaczego warto być na Instagramie. Zaprezentuj swoich pracowników albo pokaż zarząd Twojej spółki "po godzinach". Wrzuć na luz i prezentuj się jako człowiek, taki sam jak każdy, który przegląda Twój profil. To zaprocentuje. Bardzo ważne, żeby content na Instagramie różnił się od tego, który wstawiasz w innych kanałach - dzięki temu w każdym miejscu Twoi fani będą mogli dowiedzieć się o Tobie czegoś nowego.
Czy istnieje jakaś branża komplementarna do stylu życia Twoich klientów? Postaraj się ją znaleźć, i nawiąż do niej w jakiś zabawny, ale ciekawy sposób. Na podanym przykładzie, branża beauty bardzo lubi się z branżą fitness ;) Instagram umożliwia bardzo łatwe dotarcie do osób spoza kręgu Twoich obserwujących, co w innych kanałach social media jest znacznie bardziej utrudnione. Wykorzystaj tę szansę i zdobądź nową grupę klientów.
Na Instagramie, chcąc czy nie chcąc, trzeba wyróżnić się z tłumu. Najlepsze zdjęcia, to te najbardziej efektowne - gra kolorem, światłem, czy kształtem jest bardzo istotna. Pokaż swoim fanom, że potrafisz zaprezentować swoje produkty w sposób, który będzie bardzo atrakcyjny też pod względem geometrii, światła, czy koloru. Dotrzesz wtedy do tej grupy ludzi, która jest bardzo wyczulona na estetykę zdjęć, a tylko na Instagramie istnieje możliwość, że zostanie to docenione.
Na koniec przedstawiamy Wam kilka danych, które potwierdzają siłę Instagrama. Case study Missinsta po półrocznej współpracy z Nails Company pokazuje, że jeżeli działacie w branży moda i uroda, to warto pomyśleć o wspólnych działaniach.
Dziękujemy za lekturę oraz zachęcamy do rozpoczęcia swojej przygody w kolorowym świecie Instagrama :)
Magdalena Skaźnik, Marketing Assistant
które moga Cię zainteresować
Grudzień to wyjątkowy miesiąc dla marketingu, pełen świątecznego blasku, noworocznych postanowień i sezonowych okazji. Poszukujemy nie tylko idealnych prezentów i świątecznych dekoracji, ale również unikalnych sposobów na celebrowanie i przywitanie N...
Kalendarzowo jesień w pełni, a listopad swym chłodem przywodzi na myśl zimowe chwile. Czas zadumy i refleksji, gdy dni stają się krótsze, a noce dłuższe. W sklepach powoli pojawia się asortyment świąteczny. Wielkimi krokami zbliża się dzień największ...
Po lecie zostały już tylko wspomnienia, w kalendarzu zaś na dobre zagościł jesienny klimat, a z nim nadeszło wiele okazji do inspirujących kampanii reklamowych. Przed nami październik: miesiąc, który dla marketerów jest bardzo kreatywnym czasem, nie ...
Przeczytaj, co mówią o nas inni