BLOG

7 powodów, dla których warto być na Instagramie

7 powodów, dla których warto być na Instagramie

Dziś chcielibyśmy przedstawić, dlaczego każda marka lub firma powinna znaleźć swoje pole do działania na Instagramie i jakie nowe możliwości otwiera obecność w tym kanale social mediów. Początki bywają trudne, ale opanowanie hashtagów oraz innych, nowych funkcji Instagrama (jak Insta Stories), nie powinno być trudne - aplikacja jest bardzo intuicyjna, a wiele dobrych praktyk można podglądać na popularnych profilach na Instagramie. Przykłady można mnożyć, ale te 7 powodów jest kluczowych, by zrozumieć potencjał tej aplikacji.

 

  1. Budujesz zaangażowanie wokół swojej marki, dzięki zaangażowaniu influencerek

Instagram daje możliwość zaprezentowania swojej marki w kompletnie innym, ciekawszym kontekście - zorganizuj konkurs, loterię, zrób swój hashtag, a może poproś swoich klientów o tagowanie swojej marki przy zdjęciach? Fani na Twoim profilu z pewnością to zauważą - i jeżeli nagroda będzie odpowiednia, to rozsławią Twoją markę, wykażą się zaangażowaniem. Nagroda nie musi być droga, czasem i specjalny rabat lub ciekawy gadżet wystarczą.

  1. Pokazujesz, że jesteś na czasie

Pojawiasz się tam, gdzie Twoi fani. Jak lubią spędzać czas? Czy przesiadują w kawiarniach? A może robią duże zakupy w centrach handlowych? Jeżdżą na koncerty disco polo, czy może wolą słuchać popu? Używają smartfonów i często robią sobie selfie? Pokaż Twoim fanom, że jesteś taki jak oni. To znacząco wpłynie na jakość ruchu na Twojej stronie.

  1. Skracasz dystans wobec swoich klientów

Laptop z otwartymi zakładkami, tatuaż na ręce, kubek i ręka wystawiona przed siebie. Aranżuj swoje zdjęcia w taki sposób, w jaki mogliby coś pokazać Twoi klienci. Dzięki temu, masz możliwość zbudować o wiele większą wiarygodność i zaufanie do siebie. Nikt nie lubi oglądać krzyczących reklam, ale zdjęcie swojego pokoju, z delikatnie wkomponowanymi produktami? Będzie interesujące i przełoży się na zasięg.

  1. Pokazujesz bardziej ludzkie oblicze swojej firmy

Tagowanie osób oraz pisanie o ich wrażeniach i przeżyciach z marką - to kolejny przykład dlaczego warto być na Instagramie. Zaprezentuj swoich pracowników albo pokaż zarząd Twojej spółki "po godzinach". Wrzuć na luz i prezentuj się jako człowiek, taki sam jak każdy, który przegląda Twój profil. To zaprocentuje. Bardzo ważne, żeby content na Instagramie różnił się od tego, który wstawiasz w innych kanałach - dzięki temu w każdym miejscu Twoi fani będą mogli dowiedzieć się o Tobie czegoś nowego.

  1. Wiesz, co lubią Twoi klienci i jaki prowadzą tryb życia

Czy istnieje jakaś branża komplementarna do stylu życia Twoich klientów? Postaraj się ją znaleźć, i nawiąż do niej w jakiś zabawny, ale ciekawy sposób. Na podanym przykładzie, branża beauty bardzo lubi się z branżą fitness ;) Instagram umożliwia bardzo łatwe dotarcie do osób spoza kręgu Twoich obserwujących, co w innych kanałach social media jest znacznie bardziej utrudnione. Wykorzystaj tę szansę i zdobądź nową grupę klientów.

  1. Wynosisz reklamę swoich usług i produktów na znacznie wyższy, kreatywny poziom

Na Instagramie, chcąc czy nie chcąc, trzeba wyróżnić się z tłumu. Najlepsze zdjęcia, to te najbardziej efektowne - gra kolorem, światłem, czy kształtem jest bardzo istotna. Pokaż swoim fanom, że potrafisz zaprezentować swoje produkty w sposób, który będzie bardzo atrakcyjny też pod względem geometrii, światła, czy koloru. Dotrzesz wtedy do tej grupy ludzi, która jest bardzo wyczulona na estetykę zdjęć, a tylko na Instagramie istnieje możliwość, że zostanie to docenione.

  1. Tworzysz przyswajalny content dla większości ludzi

Na koniec przedstawiamy Wam kilka danych, które potwierdzają siłę Instagrama. Case study Missinsta po półrocznej współpracy z Nails Company pokazuje, że jeżeli działacie w branży moda i uroda, to warto pomyśleć o wspólnych działaniach.

Dziękujemy za lekturę oraz zachęcamy do rozpoczęcia swojej przygody w kolorowym świecie Instagrama :)

 

Magdalena Skaźnik, Marketing Assistant

Pozostałe wpisy

które moga Cię zainteresować

Grudzień w marketingu: Święta, sylwestrowe szaleństwo i noworoczne postanowienia

Grudzień to wyjątkowy miesiąc dla marketingu, pełen świątecznego blasku, noworocznych postanowień i sezonowych okazji. Poszukujemy nie tylko idealnych prezentów i świątecznych dekoracji, ale również unikalnych sposobów na celebrowanie i przywitanie N...

Listopad w marketingu: Black Friday, Cyber Monday i przygotowania do zimy

Kalendarzowo jesień w pełni, a listopad swym chłodem przywodzi na myśl zimowe chwile. Czas zadumy i refleksji, gdy dni stają się krótsze, a noce dłuższe. W sklepach powoli pojawia się asortyment świąteczny. Wielkimi krokami zbliża się dzień największ...

Październik w marketingu: różowy październik, Dzień Nauczyciela, Halloween i inne branżowe wydarzenia

Po lecie zostały już tylko wspomnienia, w kalendarzu zaś na dobre zagościł jesienny klimat, a z nim nadeszło wiele okazji do inspirujących kampanii reklamowych. Przed nami październik: miesiąc, który dla marketerów jest bardzo kreatywnym czasem, nie ...

Opinie naszych klientów

Przeczytaj, co mówią o nas inni

BLOG
fb
ln
yt