Dziś Dzień Dziecka. Wbrew pozorom, nie tylko najmłodsi myślą o nim bardzo intensywnie. Z wielkim zaangażowaniem rodzice i dziadkowie, poszukują przecież aktualnie, wyjątkowych prezentów dla swoich dzieci i wnuków. Równolegle, być może nawet i z jeszcze większym zaangażowaniem, marketerzy poszukują sposobów na dotarcie do rodziców i dziadków gotowych wydawać pieniądze bez opamiętania, byle tylko sprawić radość swoim pociechom. Zobacz siedem ciekawych przykładów, w jaki sposób marki komunikują się przy tej okazji.
Pomimo, że to Dzień Dziecka, to rzeczywistymi nabywcami dóbr przy tej okazji są rodzice czy dziadkowie - to ich musisz przekonać, że dzięki Twojemu produktowi dzieciństwo Twojej ukochanej pociechy będzie tak samo bezstresowe i sielankowe...jak Twoje. Ludzie mają skłonność do idealizowania czasu swoich szczenięcych lat. Wymazują ze świadomości złe chwile, a zapamiętują i z rozrzewnieniem wspominają to, co w ich dzieciństwie było najlepsze. Przywołanie tych wspomnień związanych z grą, zabawą, beztroską i dziecięcymi przyjaźniami wywoła ciepłe uczucia w pokoleniu rodziców i utrwali w nich poczucie, że podzielasz te same wartości co oni.
Jako bonus dołączamy również świetnie operujący nostalgią filmik sieci McDonalds.
https://youtu.be/md3rtJF5XRU?t=66
Chyba każde dziecko marzy już od najmłodszych lat o tym, kim chciałoby zostać w przyszłości. Nie oszukujmy się, chęć zostania menadżerem wyższego stopnia w międzynarodowej korporacji w tym wieku jeszcze się nie pojawia ;) Wśród chłopców przeważnie wymarzonym zajęciem jest kariera sportowa, najczęściej piłkarska, lub ratowanie świata w charakterze policjanta, strażaka, ewentualnie superbohatera. Dziewczynki chętnie z kolei zawojowałyby scenę, zostając popularnymi aktorkami lub piosenkarkami. Dziecięce marzenia to bardzo wdzięczny temat do przeprowadzenia kampanii z okazji Dnia Dziecka. Marki idą tym tropem i chętnie organizują najróżniejsze konkursy, w których dzieci mogą spełnić swoje marzenia, rozwinąć talenty i przy okazji wygrać nagrody.
Dziecięca wyobraźnia jest nieskończona. Dzięki jej pielęgnowaniu i rozwojowi pociechy uczą się abstrakcyjnego myślenia. Warto jest rozwijać w dzieciach ich talenty od najmłodszych lat. Dodatkowo jest to świetna okazja do promocji Twojej marki. Nie tylko wciągniesz do zabawy kreatywne dzieciaki, ale również zaangażujesz w komunikację rzeszę rodziców, którzy będą chętnie dzielić się wśród znajomych linkiem do Twojej witryny lub profilu w social media, napędzając w ten sposób ruch i interakcje. Przecież każdy z rodziców na pewno pieczołowicie zadba o odpowiednią liczbę lajków pod pracą ich pociechy :)
Warto przy takich okazjach jak Dzień Dziecka, zwrócić uwagę dorosłych, by mieli świadomość tego, że to oni są pierwszym i najważniejszym wzorcem dla swoich dzieci. "Eksperyment" miał na celu pokazać jak, w tak prozaicznej sytuacji jak zakupy spożywcze, dzieci przenoszą wzorce zaobserwowane u rodziców, na własne zachowania.
Poniższy film, choć został ewidentnie zainscenizowany i wyreżyserowany, to zwraca uwagę na fakt, z którego nie zawsze wszyscy rodzice zdają sobie sprawę. Gdyby udało się taki eksperyment przeprowadzić bez udziału scenarzystów rezultaty mogłyby być naprawdę interesujące.
https://www.youtube.com/watch?v=pJmZrz0biwM
Poza wykorzystaniem standardowych formatów reklamowych, skierowanych do dzieci lub do ich opiekunów, warto również dodatkowo “wyjść z internetu” i fizycznie podarować najmłodszym jakiś drobny gadżet czy podarunek. Świetnym pomysłem na promocję lokalną jest wsparcie np. blisko położonej placówki przedszkolnej, z okazji festynu w Dniu Dziecka. Dzieci okażą wdzięczność nawet za drobnostkę wartą kilka złotych i pomalowanie buźki, a dzięki takiej akcji, Twoja firma przestaje być anonimowa nie tylko dla nich, ale też dla ich rodziców. Te sympatyczne świnki-skarbonki przekazała podopiecznym jednego z rybnickich przedszkoli firma Zrabatowani.pl
Przedszkole odwdzięczyło się podziękowaniami na swojej stronie.
Dzień Dziecka charakteryzuje się tym, że w najbliższym czasie zaraz po nim następują wakacje. Dzieci na początku czerwca żyją już tylko tym, co nastąpi po poprawieniu ostatnich ocen i odebraniu świadectwa. To także świetna okazja dla rodziców, by zachęcić dziecko do mobilizacji na ostatniej prostej roku szkolnego. Jeżeli uda Ci się podsunąć im taki pomysł, korzyść może być podwójna - dziecko poprawi oceny (chyba że już zbiera same celujące), a Ty poprawisz swoją sprzedaż :)
Kiedy rodzice, w gorączkowym szale, poszukują na ostatnią chwilę prezentów dla swoich pociech, Twój sklep powinien być tym miejscem, w którym znajdą rozwiązanie swojego problemu. Jak sprawić żeby chcieli zrobić zakupy właśnie u Ciebie? Bonifikata gotówkowa działa tutaj bardzo skutecznie. Dodatkowym atutem będzie jeśli rodzic znajdzie szeroki asortyment dla najmłodszych w jednym miejscu, dlatego tak dobrze radzą sobie w tym okresie serwisy rabatowe i wszelkiego rodzaju porównywarki. Warto zatem wcześniej przygotować sobie atrakcyjne kreacje graficzne, by nie być zaskoczonym tak, jak spóźnialscy rodzice ;) Jeśli jesteś jednym z nich masz jeszcze czas - zajrzyj na zrabatowani.pl
które moga Cię zainteresować
Grudzień to wyjątkowy miesiąc dla marketingu, pełen świątecznego blasku, noworocznych postanowień i sezonowych okazji. Poszukujemy nie tylko idealnych prezentów i świątecznych dekoracji, ale również unikalnych sposobów na celebrowanie i przywitanie N...
Kalendarzowo jesień w pełni, a listopad swym chłodem przywodzi na myśl zimowe chwile. Czas zadumy i refleksji, gdy dni stają się krótsze, a noce dłuższe. W sklepach powoli pojawia się asortyment świąteczny. Wielkimi krokami zbliża się dzień największ...
Po lecie zostały już tylko wspomnienia, w kalendarzu zaś na dobre zagościł jesienny klimat, a z nim nadeszło wiele okazji do inspirujących kampanii reklamowych. Przed nami październik: miesiąc, który dla marketerów jest bardzo kreatywnym czasem, nie ...
Przeczytaj, co mówią o nas inni