BLOG

7 pomysłów na komunikację Twojej marki z okazji Dnia Dziecka

7 pomysłów na komunikację Twojej marki z okazji Dnia Dziecka

Dziś Dzień Dziecka. Wbrew pozorom, nie tylko najmłodsi myślą o nim bardzo intensywnie. Z wielkim zaangażowaniem rodzice i dziadkowie, poszukują przecież aktualnie, wyjątkowych prezentów dla swoich dzieci i wnuków. Równolegle, być może nawet i z jeszcze większym zaangażowaniem, marketerzy poszukują sposobów na dotarcie do rodziców i dziadków gotowych wydawać pieniądze bez opamiętania, byle tylko sprawić radość swoim pociechom. Zobacz siedem ciekawych przykładów, w jaki sposób marki komunikują się przy tej okazji.

  1. Nostalgia wywołana u rodziców

Pomimo, że to Dzień Dziecka, to rzeczywistymi nabywcami dóbr przy tej okazji są rodzice czy dziadkowie - to ich musisz przekonać, że dzięki Twojemu produktowi dzieciństwo Twojej ukochanej pociechy będzie tak samo bezstresowe i sielankowe...jak Twoje. Ludzie mają skłonność do idealizowania czasu swoich szczenięcych lat. Wymazują ze świadomości złe chwile, a zapamiętują i z rozrzewnieniem wspominają to, co w ich dzieciństwie było najlepsze. Przywołanie tych wspomnień związanych z grą, zabawą, beztroską i dziecięcymi przyjaźniami wywoła ciepłe uczucia w pokoleniu rodziców i utrwali w nich poczucie, że podzielasz te same wartości co oni.

Jako bonus dołączamy również świetnie operujący nostalgią filmik sieci McDonalds.

  1. Konkurs w social media

Chyba każde dziecko marzy już od najmłodszych lat o tym, kim chciałoby zostać w przyszłości. Nie oszukujmy się, chęć zostania menadżerem wyższego stopnia w międzynarodowej korporacji w tym wieku jeszcze się nie pojawia ;) Wśród chłopców przeważnie wymarzonym zajęciem jest kariera sportowa, najczęściej piłkarska, lub ratowanie świata w charakterze policjanta, strażaka, ewentualnie superbohatera. Dziewczynki chętnie z kolei zawojowałyby scenę, zostając popularnymi aktorkami lub piosenkarkami. Dziecięce marzenia to bardzo wdzięczny temat do przeprowadzenia kampanii z okazji Dnia Dziecka. Marki idą tym tropem i chętnie organizują najróżniejsze konkursy, w których dzieci mogą spełnić swoje marzenia, rozwinąć talenty i przy okazji wygrać nagrody.

  1. Konkurs plastyczny

Dziecięca wyobraźnia jest nieskończona. Dzięki jej pielęgnowaniu i rozwojowi pociechy uczą się abstrakcyjnego myślenia. Warto jest rozwijać w dzieciach ich talenty od najmłodszych lat. Dodatkowo jest to świetna okazja do promocji Twojej marki. Nie tylko wciągniesz do zabawy kreatywne dzieciaki, ale również zaangażujesz w komunikację rzeszę rodziców, którzy będą chętnie dzielić się wśród znajomych linkiem do Twojej witryny lub profilu w social media, napędzając w ten sposób ruch i interakcje. Przecież każdy z rodziców na pewno pieczołowicie zadba o odpowiednią liczbę lajków pod pracą ich pociechy :)

  1. Akcja społeczna

Warto przy takich okazjach jak Dzień Dziecka, zwrócić uwagę dorosłych, by mieli świadomość tego, że to oni są pierwszym i najważniejszym wzorcem dla swoich dzieci. "Eksperyment" miał na celu pokazać jak, w tak prozaicznej sytuacji jak zakupy spożywcze, dzieci przenoszą wzorce zaobserwowane u rodziców, na własne zachowania.

Poniższy film, choć został ewidentnie zainscenizowany i wyreżyserowany, to zwraca uwagę na fakt, z którego nie zawsze wszyscy rodzice zdają sobie sprawę. Gdyby udało się taki eksperyment przeprowadzić bez udziału scenarzystów rezultaty mogłyby być naprawdę interesujące.

  1. Akcja offline’owa

Poza wykorzystaniem standardowych formatów reklamowych, skierowanych do dzieci lub do ich opiekunów, warto również dodatkowo “wyjść z internetu” i fizycznie podarować najmłodszym jakiś drobny gadżet czy podarunek. Świetnym pomysłem na promocję lokalną jest wsparcie np. blisko położonej placówki przedszkolnej, z okazji festynu w Dniu Dziecka. Dzieci okażą wdzięczność nawet za drobnostkę wartą kilka złotych i pomalowanie buźki, a dzięki takiej akcji, Twoja firma przestaje być anonimowa nie tylko dla nich, ale też dla ich rodziców. Te sympatyczne świnki-skarbonki przekazała podopiecznym jednego z rybnickich przedszkoli firma Zrabatowani.pl

Przedszkole odwdzięczyło się podziękowaniami na swojej stronie.

  1. Wakacje za pasem

Dzień Dziecka charakteryzuje się tym, że w najbliższym czasie zaraz po nim następują wakacje. Dzieci na początku czerwca żyją już tylko tym, co nastąpi po poprawieniu ostatnich ocen i odebraniu świadectwa. To także świetna okazja dla rodziców, by zachęcić dziecko do mobilizacji na ostatniej prostej roku szkolnego. Jeżeli uda Ci się podsunąć im taki pomysł, korzyść może być podwójna - dziecko poprawi oceny (chyba że już zbiera same celujące), a Ty poprawisz swoją sprzedaż :)

 

  1. Promocje, promocje, promocje...

Kiedy rodzice, w gorączkowym szale, poszukują na ostatnią chwilę prezentów dla swoich pociech, Twój sklep powinien być tym miejscem, w którym znajdą rozwiązanie swojego problemu. Jak sprawić żeby chcieli zrobić zakupy właśnie u Ciebie? Bonifikata gotówkowa działa tutaj bardzo skutecznie. Dodatkowym atutem będzie jeśli rodzic znajdzie szeroki asortyment dla najmłodszych w jednym miejscu, dlatego tak dobrze radzą sobie w tym okresie serwisy rabatowe i wszelkiego rodzaju porównywarki. Warto zatem wcześniej przygotować sobie atrakcyjne kreacje graficzne, by nie być zaskoczonym tak, jak spóźnialscy rodzice ;) Jeśli jesteś jednym z nich masz jeszcze czas - zajrzyj na zrabatowani.pl

 

 

Pozostałe wpisy

które moga Cię zainteresować

Grudzień w marketingu: Święta, sylwestrowe szaleństwo i noworoczne postanowienia

Grudzień to wyjątkowy miesiąc dla marketingu, pełen świątecznego blasku, noworocznych postanowień i sezonowych okazji. Poszukujemy nie tylko idealnych prezentów i świątecznych dekoracji, ale również unikalnych sposobów na celebrowanie i przywitanie N...

Listopad w marketingu: Black Friday, Cyber Monday i przygotowania do zimy

Kalendarzowo jesień w pełni, a listopad swym chłodem przywodzi na myśl zimowe chwile. Czas zadumy i refleksji, gdy dni stają się krótsze, a noce dłuższe. W sklepach powoli pojawia się asortyment świąteczny. Wielkimi krokami zbliża się dzień największ...

Październik w marketingu: różowy październik, Dzień Nauczyciela, Halloween i inne branżowe wydarzenia

Po lecie zostały już tylko wspomnienia, w kalendarzu zaś na dobre zagościł jesienny klimat, a z nim nadeszło wiele okazji do inspirujących kampanii reklamowych. Przed nami październik: miesiąc, który dla marketerów jest bardzo kreatywnym czasem, nie ...

Opinie naszych klientów

Przeczytaj, co mówią o nas inni

BLOG
fb
ln
yt