To, co dobre szybko się kończy. I choć jesteśmy co prawda na półmetku wakacji, to powoli wchodzimy w edukacyjny szał. Jeszcze tylko kilka tygodni i młodzież znów wyruszy do szkół, a tuż po nich studenci powrócą na swoje uczelnie. Przy tej okazji wzięliśmy na tapet kilka kampanii reklamowych, próbując odpowiedzieć na pytanie, czy edukację można promować w sposób kreatywny? Zapraszamy do naszego subiektywnego przeglądu najlepszych tematycznych kampanii.
https://www.youtube.com/watch?v=R1ASNB0HEh8
Kampania rekrutacyjna Politechniki Śląskiej sprzed 4 lat, nie pozostawia wątpliwości - kreatywność jest wpisana w życie i decyzje, które podejmujemy. To my wybieramy jak spędzamy czas na studiach, oraz to dzięki temu, że robimy to co lubimy - uczelnia ma szansę na rozwój technologiczny. Piękny spot reklamowy, który bezbłędnie pokazuje to, co czasami łatwo nam umyka podczas podejmowania nauki w szkole - uczysz się, doświadczając nowego i podejmując ważne decyzje. Nigdy przez samą teorię.
https://www.youtube.com/watch?v=MrJfH2Hrb2o
Odkrywanie wiedzy, którą ludzkość zdobywała przez kilka wieków oraz fakt, że Uniwersytet Wrocławski istnieje od 1702 roku - te dwa czynniki zadecydowały o wyborze fabuły do kampanii promującej kierunki studiów na UWr. To hołd dla edukacji i rozwoju, to również promocja najlepszego profesora językoznawstwa w Polsce - Jana Miodka. Wiedza jest wszędzie i można ją zdobywać w sposób mistyczny - i czcić jak nieodgadnione źródło poznania. Wiedza to wartość, która daje nam możliwość szerszego odkrycia świata i wszechświata (astronomia).
https://www.youtube.com/watch?v=7DaADABOmTI
Pokazanie rolnictwa jako sposób na życie wśród zwierząt, pełnię przyrody i wolność życia wśród roślin - w kontraście do młodzieży, która krytykuje rolnictwo. Bardzo ciekawy i nietypowy spot reklamowy, który promuje technikum rolnicze w Brześciu Dolnym. Jak zachęcić młodzież do wyboru tak nietypowego kierunku edukacji jak rolnictwo? Pokazując im wolność, którą ten zawód daje. I kontrę do obecnych czasów. Kampania ta promuje sposób edukacji, który jest bardzo niepopularny w Polsce - wartość tej kampanii to oryginalność.
https://www.youtube.com/watch?v=dhus4ehOYPM
Czy programowanie nie jest obecnie najważniejszą dziedziną wiedzy ze wszystkich? Ale wciąż tak mało osób łączy programowanie z tworzeniem gier komputerowych. Wolimy skupiać się na programowaniu w branży IT, a pomijamy potężny i stale rosnący w Polsce rynek gier komputerowych. Ministerstwo Cyfryzacji postanowiło zachęcić młodych ludzi do rozwijania się i tworzenia własnych gier. W spocie pojawiają się informacje, że narzędzia są dostępne za darmo, a naukę można podjąć w każdym wieku.
https://www.youtube.com/watch?v=3t2pHfxsqRk
Spot jest bardzo lifestyle'owy i pokazuje, że na studiach nie do końca chodzi o naukę, ale również o to, co dzieje się po wyjściu z auli i o otoczenie, które masz wokół siebie. Tym lepiej, jeżeli jest to plaża, morze i mnóstwo poznanych młodych ludzi - bardzo ważne jest, by dbać o tzw. work-life balance. Możesz rano robić niemożliwie trudne rzeczy w laboratorium, a po południu iść na drinka mohito - i nikt na ulicy nie zobaczy ogromu specjalistycznej wiedzy, którą posiadasz. Spot przełamuje również stereotyp, że naukowcy to ludzie, którzy są nudni i prawie nie wychodzą ze swojej pracowni. Uniwersytet Gdański to styl życia - i trudno się z tym nie zgodzić.
https://www.youtube.com/watch?v=u6TFVrT3IaQ
Twórcy spotu Politechniki Wrocławskiej świetnie pokazali, że edukacja to trudny proces, podczas którego czeka nas wiele trudnych momentów, ciężkich chwil i bardzo niekomfortowych decyzji. Pokazywani są młodzi, ambitni ludzie, których upór i determinacja w dążeniu do zdobycia wiedzy z wymarzonej dziedziny, sprawia, że wykraczają daleko poza swoje własne możliwości - konstruując rzeczy skomplikowane technologicznie lub trenując ciężko do zawodów. Na końcu pojawia się sukces - zaliczonych studiów, zrealizowanego projektu, otrzymania nagrody. Pięknie pokazane blaski i cienie studiów inżynierskich.
https://www.youtube.com/watch?v=rQk6uIBTFEE
Piękna kampania, która pokazuje aspiracje rodziców oraz ambicje i pasje dzieci. Spełnienie w tym, co się robi i podjęcie edukacji to wybór, który zawsze powinien należeć tylko i wyłącznie do dziecka. Rodzice nie powinni stawać na przeszkodzie, narzucając dzieciom swoją wolę. Przy okazji spot promuje szkoły zawodowe w Polsce - i robi to w sposób bardzo jasno obrazujący - wysokie zarobki i pasja do swojej pracy to rzeczy, które niekoniecznie otrzymamy po super ambitnych studiach. Wystarczy, że robimy to, co naprawdę kochamy.
Każda z tych kampanii przedstawia edukację w szkołach w kompletnie oryginalny sposób - nowocześnie, technicznie i bez cienia wątpliwości, że jest to absolutna wartość dla naszego życia i coś, co bardzo mocno nas kształtuje. Wszystkim studentom i uczniom życzymy udanego kolejnego roku - a póki co, cieszcie się wakacjami ;)
które moga Cię zainteresować
Grudzień to wyjątkowy miesiąc dla marketingu, pełen świątecznego blasku, noworocznych postanowień i sezonowych okazji. Poszukujemy nie tylko idealnych prezentów i świątecznych dekoracji, ale również unikalnych sposobów na celebrowanie i przywitanie N...
Kalendarzowo jesień w pełni, a listopad swym chłodem przywodzi na myśl zimowe chwile. Czas zadumy i refleksji, gdy dni stają się krótsze, a noce dłuższe. W sklepach powoli pojawia się asortyment świąteczny. Wielkimi krokami zbliża się dzień największ...
Po lecie zostały już tylko wspomnienia, w kalendarzu zaś na dobre zagościł jesienny klimat, a z nim nadeszło wiele okazji do inspirujących kampanii reklamowych. Przed nami październik: miesiąc, który dla marketerów jest bardzo kreatywnym czasem, nie ...
Przeczytaj, co mówią o nas inni