Mundial 2018 przeszedł do historii. Jak można było zauważyć w social mediach, większość z nas kibicowała wczoraj Chorwacji, która podczas rozgrywek skradła serca niejednemu kibicowi. Dziś, by przypieczętować ten miesięczny czas spędzony z piłką nożną, przedstawiamy Wam real-time marketing (głównie finał i zwycięstwo Francji) wykorzystane przez siedem znanych wszystkim marek.
Dziś nie musimy sprzątać, bo Francja już dostatecznie pozamiatała, wygrywając Mundial. To świetny przykład wykorzystania zabawy językiem polskim wobec własnego asortymentu produktów.
![]() |
Kreacja, która jest nieco kontrowersyjna i historyczna, nawiązuje do czasów Napoleona Bonaparte, którego francuska armia przegrała z Rosją 14 grudnia 1812 roku. Wygrana Francji na Mundialu sprawiła, że role te się odwróciły i teraz Francja zdobyła Moskwę (co jest oczywiście żartem sytuacyjnym, nawiązującym do lokalizacji stadionu, gdzie odbył się finałowy mecz Mundialu).
![]() |
Marka ta słynie z nieraz kontrowersyjnych, ale potraktowanych z przymrużeniem oka kreacji. Tym razem postawiła na zaprezentowanie korzyści, której nie daje nam Mundial, a którą daje Durex - ponieważ Mundial może wygrać tylko jedna strona, a z Durex wygrywają strony obie.
![]() |
Kreacja zawiera maskotkę marki, którą jest uśmiechnięty paluszek rybny, pojawiający się w ich reklamach. Dobrą praktyką jest wykorzystanie zabawy słowem "ŚwiętuJEMY", która bezpośrednio nawiązuje do branży produktów garmażeryjnych. Promowany produkt to ciasto francuskie, które znajduje się w asortymencie produktów Frosty. Przepis na smaczny real-time udany!
![]() |
Smakowe wódki Gruszkówka i Jeżynówka firmy Lubelska, mogą być bliżej nieznane zwykłym konsumentom, ponieważ to nowe produkty marki - dlaczego więc nie postawić ich na podium? Obie wygrały w mistrzostwach smaku, które bezpośrednio nawiązują do Mundialu. Cała kreacja jest w formie krótkiego filmiku, a marka jasno podkreśla - my już znamy mistrzów!
![]() |
Pixers
Marka specjalizująca się w artykułach wyposażenia wnętrz, postanowiła zmienić tapetę - z barw królewskich Realu Madryt, na barwy Juventusu - jest to kolejna real-time'owa kreacja, nawiązująca do transferu Cristiano Ronaldo do innego klubu. To kolejny przykład wykorzystania elementów własnego asortymentu w sposób kreatywny i ciekawy dla odbiorcy.
![]() |
Magdalena Skaźnik, Marketing Assistant, INIS
które moga Cię zainteresować
Grudzień to wyjątkowy miesiąc dla marketingu, pełen świątecznego blasku, noworocznych postanowień i sezonowych okazji. Poszukujemy nie tylko idealnych prezentów i świątecznych dekoracji, ale również unikalnych sposobów na celebrowanie i przywitanie N...
Kalendarzowo jesień w pełni, a listopad swym chłodem przywodzi na myśl zimowe chwile. Czas zadumy i refleksji, gdy dni stają się krótsze, a noce dłuższe. W sklepach powoli pojawia się asortyment świąteczny. Wielkimi krokami zbliża się dzień największ...
Po lecie zostały już tylko wspomnienia, w kalendarzu zaś na dobre zagościł jesienny klimat, a z nim nadeszło wiele okazji do inspirujących kampanii reklamowych. Przed nami październik: miesiąc, który dla marketerów jest bardzo kreatywnym czasem, nie ...
Przeczytaj, co mówią o nas inni