SEO, czyli optymalizacja pod kątem wyszukiwarek, to zestaw technik i strategii mających na celu poprawę pozycjonowania strony internetowej w organicznych wynikach wyszukiwania. Składa się z trzech głównych elementów:
Techniczny audyt SEO obejmuje analizę struktury strony, kodu oraz parametrów, w skład których wchodzi prędkość ładowania strony czy responsywność. Istotne w tym zakresie są także:
Zdj 1. Analiza błędów w witrynie.
Źródło: pagespeed.web.dev
Dobrze napisane artykuły, blogi czy opisy produktów zawierające odpowiednie frazy kluczowe, przyciągają użytkowników oraz są lepiej widoczne w wynikach wyszukiwania.
Zewnętrzne linki, które prowadzą do strony, są jednym z najważniejszych czynników rankingowych w algorytmach wyszukiwarek. Proces zdobywania wysokiej jakości linków z innych stron okazuje się jednym z najważniejszych elementów sukcesu w SEO. Możesz go zrealizować m.in. poprzez tworzenie wpisów gościnnych, przygotowywanie viralowych treści czy też organizację eventów branżowych.
Zdj 2. Weryfikacja stanu backlinków.
Źródło: app.neilpatel.com.
SXO to rozwinięcie klasycznego SEO, które koncentruje się nie tylko na optymalizacji pod kątem wyszukiwarek, ale również na optymalizacji doświadczenia użytkownika. Celem SXO jest przyciągnięcie użytkowników na stronę oraz utrzymanie ich zainteresowania i doprowadzenie do konwersji.
To podejście zakłada, że użytkownik ma określone oczekiwania wobec wyników wyszukiwania. Dlatego ważne jest dostarczanie treści odpowiadających na konkretne potrzeby – muszą być one zgodne z search intent (intencjami wyszukiwania).
Chodzi w tym przypadku o intuicyjną nawigację, szybkie ładowanie strony oraz atrakcyjny i czytelny design. Elementy te mają duże znaczenie pod kątem zachowania użytkownika na stronie oraz realizacji celów biznesowych.
SEO koncentruje się na mierzeniu pozycji w wynikach wyszukiwania i ruchu na stronie. SXO idzie o krok dalej, analizując również współczynnik konwersji, czas spędzony na stronie oraz inne wskaźniki angażujące użytkownika (np. bounce rate – wskaźnik odrzuceń).
Zdj 3. Mierzenie skuteczności działań SXO.
Źródło: app.neilpatel.com.
Zarówno SEO i SXO dążą do zwiększenia widoczności strony i liczby konwersji, jednak różnią się w podejściu i technikach.
Spośród różnic SXO i SEO możemy wymienić:
Mimo wyraźnych różnic SEO i SXO mają wiele punktów wspólnych, m.in.:
Decyzja o tym, czy skupić się na SEO, czy SXO, zależy od celów biznesowych i aktualnej kondycji strony internetowej. W przypadku nowej witryny warto rozpocząć od solidnej podstawy SEO, aby zbudować widoczność w wyszukiwarkach. W momencie, gdy strona już przyciąga ruch, SXO pomoże w zwiększeniu konwersji i poprawie doświadczeń użytkowników. Warto też pamiętać, że SEO i SXO nie wykluczają się wzajemnie.
które moga Cię zainteresować
Bezpieczeństwo to obecnie podstawa każdej działalności online. A szczególnie ważna jest ona wszędzie tam, gdzie w grę wchodzą rozliczenia finansowe. Właśnie dlatego z dumą informujemy, że nasz system afiliacyjny przeszedł rygorystyczne penetracyjne t...
Vinted to popularna platforma, która umożliwia sprzedaż, kupno i wymianę używanej odzieży oraz akcesoriów. W ostatnich latach zyskała ogromną popularność w Polsce, co czyni ją atrakcyjnym miejscem do promocji swoich produktów. Reklamy na Vinted mogą ...
Spotify Ads to skuteczne narzędzie reklamowe, które pozwala na dotarcie do milionów użytkowników na całym świecie. Dzięki precyzyjnemu targetowaniu, możesz kierować swoje reklamy do konkretnej grupy odbiorców...
Przeczytaj, co mówią o nas inni