Nie ma prostej odpowiedzi. Termin wysyłki uzależniony jest od produktu bądź usługi oraz grupy docelowej z którą się komunikujemy. Jedno jest pewne i należy o tym pamiętać: wszystkie badania wskazują, że najwięcej e-maili otwieranych jest pomiędzy pierwszą i szóstą godziną od wysłania, a najmniejsza liczba otwarć odnotowywana jest w godzinach nocnych.
Dodatkowa analiza kilku prostych kwestii nieoczekiwanie podpowie nam kierunek dalszych działań. Klient indywidualny czy biznesowy? Odpowiedź na to pytanie wskaże czy warto wysyłać mailingi w weekendy.
Jeżeli naszą ofertą są usługi księgowe to nie zakładajmy, że największą konwersję z naszej wysyłki uzyskamy w trakcie długiego weekendu. To samo pytanie podpowiada, że poniedziałek do południa również nie jest najlepszym terminem. Dlaczego? Po weekendzie każda skrzynka firmowa pęka w szwach i każdy marzy o tym, aby jak najszybciej uporać się z tym problemem, a najprostszy sposób to przeniesienie do folderu „na później” czy też wrzucenie do kosza. Jeżeli ma to już być poniedziałek, to raczej w godzinach około południowych (12-15), kiedy jest szansa, że nasz odbiorca będzie miał pustą skrzynkę i kolejny e-mail nie zniknie w gąszczu nieprzeczytanych. Ta prosta dedukcja może wskazać na kolejny wniosek: piątek również nie jest dobrym dniem na wysyłkę w sektorze b2b, gdyż część z odbiorców w piątek po południu myśli już o weekendzie a nie obowiązkach służbowych.
Co z klientami indywidualnymi? Sporo osób, które mają dostęp do prywatnej skrzynki pocztowej w pracy przeglądają ją podczas porannej kawy i tuż przed zakończeniem dnia, co wskazuje na godziny 8-10 i 16-18 jako jedne z lepszych na dostarczenie e-mailingów. Do tego należy dołożyć godzinę 22-24, gdy po wszystkich obowiązkach w pracy i tych domowych wielu wykorzystuje czas dla siebie spędzając go przed komputerem. Wbrew pozorom również kampanie wysyłane w weekend cieszą się sporym zainteresowaniem. Jeżeli dołożymy do tego jeszcze czynnik pogody – ulewny weekend – możemy liczyć na spory odzew z przeprowadzonej kampanii.
Raport do pobrania TUTAJ
Roman Grygierek, managing director, INIS E-mailingowa Sieć Reklamowa, raport Interaktywnie.com "E-mail marketing 2014"
które moga Cię zainteresować
Bezpieczeństwo to obecnie podstawa każdej działalności online. A szczególnie ważna jest ona wszędzie tam, gdzie w grę wchodzą rozliczenia finansowe. Właśnie dlatego z dumą informujemy, że nasz system afiliacyjny przeszedł rygorystyczne penetracyjne t...
Vinted to popularna platforma, która umożliwia sprzedaż, kupno i wymianę używanej odzieży oraz akcesoriów. W ostatnich latach zyskała ogromną popularność w Polsce, co czyni ją atrakcyjnym miejscem do promocji swoich produktów. Reklamy na Vinted mogą ...
SEO (ang. Search Engine Optimization) to znane i szeroko stosowane podejście optymalizacyjne, mające na celu zwiększenie widoczności witryn w wyszukiwarkach. SXO (ang. Search Experience Optimization) jest natomiast stosunkowo nową koncepcją, łączącą ...
Przeczytaj, co mówią o nas inni