BLOG

Kiedy najlepiej wysyłać mailing? Od czego to zależy?

Kiedy najlepiej wysyłać mailing? Od czego to zależy?

Nie ma prostej odpowiedzi. Termin wysyłki uzależniony jest od produktu bądź usługi oraz grupy docelowej z którą się komunikujemy. Jedno jest pewne i należy o tym pamiętać: wszystkie badania wskazują, że najwięcej e-maili otwieranych jest pomiędzy pierwszą i szóstą godziną od wysłania, a najmniejsza liczba otwarć odnotowywana jest w godzinach nocnych.

Dodatkowa analiza kilku prostych kwestii nieoczekiwanie podpowie nam kierunek dalszych działań. Klient indywidualny czy biznesowy? Odpowiedź na to pytanie wskaże czy warto wysyłać mailingi w weekendy.

Jeżeli naszą ofertą są usługi księgowe to nie zakładajmy, że największą konwersję z naszej wysyłki uzyskamy w trakcie długiego weekendu. To samo pytanie podpowiada, że poniedziałek do południa również nie jest najlepszym terminem. Dlaczego? Po weekendzie każda skrzynka firmowa pęka w szwach i każdy marzy o tym, aby jak najszybciej uporać się z tym problemem, a najprostszy sposób to przeniesienie do folderu „na później” czy też wrzucenie do kosza. Jeżeli ma to już być poniedziałek, to raczej w godzinach około południowych (12-15), kiedy jest szansa, że nasz odbiorca będzie miał pustą skrzynkę i kolejny e-mail nie zniknie w gąszczu nieprzeczytanych. Ta prosta dedukcja może wskazać na kolejny wniosek: piątek również nie jest dobrym dniem na wysyłkę w sektorze b2b, gdyż część z odbiorców w piątek po południu myśli już o weekendzie a nie obowiązkach służbowych.

Co z klientami indywidualnymi? Sporo osób, które mają dostęp do prywatnej skrzynki pocztowej w pracy przeglądają ją podczas porannej kawy i tuż przed zakończeniem dnia, co wskazuje na godziny 8-10 i 16-18 jako jedne z lepszych na dostarczenie e-mailingów. Do tego należy dołożyć godzinę 22-24, gdy po wszystkich obowiązkach w pracy i tych domowych wielu wykorzystuje czas dla siebie spędzając go przed komputerem. Wbrew pozorom również kampanie wysyłane w weekend cieszą się sporym zainteresowaniem. Jeżeli dołożymy do tego jeszcze czynnik pogody – ulewny weekend – możemy liczyć na spory odzew z przeprowadzonej kampanii.

Raport do pobrania TUTAJ

Roman Grygierek, managing director, INIS E-mailingowa Sieć Reklamowa, raport Interaktywnie.com "E-mail marketing 2014"

Pozostałe wpisy

które moga Cię zainteresować

Jakość i wydajność w jednym – system afiliacyjny INIS z certyfikatem bezpieczeństwa!

Bezpieczeństwo to obecnie podstawa każdej działalności online. A szczególnie ważna jest ona wszędzie tam, gdzie w grę wchodzą rozliczenia finansowe. Właśnie dlatego z dumą informujemy, że nasz system afiliacyjny przeszedł rygorystyczne penetracyjne t...

Reklamy na Vinted – formaty, targetowanie i korzyści dla Twojej marki

Vinted to popularna platforma, która umożliwia sprzedaż, kupno i wymianę używanej odzieży oraz akcesoriów. W ostatnich latach zyskała ogromną popularność w Polsce, co czyni ją atrakcyjnym miejscem do promocji swoich produktów. Reklamy na Vinted mogą ...

SXO a SEO: Kluczowe Różnice i Zbieżności

SEO (ang. Search Engine Optimization) to znane i szeroko stosowane podejście optymalizacyjne, mające na celu zwiększenie widoczności witryn w wyszukiwarkach. SXO (ang. Search Experience Optimization) jest natomiast stosunkowo nową koncepcją, łączącą ...

Opinie naszych klientów

Przeczytaj, co mówią o nas inni

BLOG
fb
ln
yt